KudoZ home » English to Polish » Environment & Ecology

lentic waters / stagnant waters

Polish translation: wody stoj±ce/wody stagnuj±ce


21:28 Oct 22, 2005
English to Polish translations [PRO]
Science - Environment & Ecology / Hydrology
English term or phrase: lentic waters / stagnant waters
troszkę się zamotałam - jaka/czy jest różnica między tymi terminami?
Evonymus (Ewa Kazmierczak)
Poland
Polish translation:wody stoj±ce/wody stagnuj±ce
Explanation:
1. http://www.biosis.org/support/zr-thesaurus/subj-current/habi... :
lentic water - zbiór siedlisk, do których obok "stagnant water" zaliczono m.in. kanały, jeziora, stawy

2. http://www.mos.gov.pl/dgikg/slownik/t04.htm#1045 :
"1045. Wody stagnuj±ce
A. stagnant waters
F. eaux stagnantes
N. stagnierende Wässer, Tiefenstandwässer
Wody pozostaj±ce w bezruchu, nie wykazuj±ce wymiernej dynamiki. Zwykle w. s. pozbawione s± tlenu, a na ich chemizm istotny wpływ ma o¶rodek skalny. Pojęcie odnoszone głównie do wód podziemnych (pogrzebanych, kopalnych) i innych występuj±cych w strefie stagnacji hydrogeochemicznej. Pojęcie stosowane również i do wód powierzchniowych (jeziornych, morskich). W. s. zwane s± niekiedy *martwymi AM "
Selected response from:

Magdalena Duda-Klimaszewska
Poland
Grading comment
dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4woda stojaca / woda zatechla
Teresa Goscinska
3wody lenityczne (stojące)
cquest
3wody stoj±ce/wody stagnuj±ce
Magdalena Duda-Klimaszewska


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wody stoj±ce/wody stagnuj±ce


Explanation:
1. http://www.biosis.org/support/zr-thesaurus/subj-current/habi... :
lentic water - zbiór siedlisk, do których obok "stagnant water" zaliczono m.in. kanały, jeziora, stawy

2. http://www.mos.gov.pl/dgikg/slownik/t04.htm#1045 :
"1045. Wody stagnuj±ce
A. stagnant waters
F. eaux stagnantes
N. stagnierende Wässer, Tiefenstandwässer
Wody pozostaj±ce w bezruchu, nie wykazuj±ce wymiernej dynamiki. Zwykle w. s. pozbawione s± tlenu, a na ich chemizm istotny wpływ ma o¶rodek skalny. Pojęcie odnoszone głównie do wód podziemnych (pogrzebanych, kopalnych) i innych występuj±cych w strefie stagnacji hydrogeochemicznej. Pojęcie stosowane również i do wód powierzchniowych (jeziornych, morskich). W. s. zwane s± niekiedy *martwymi AM "

Magdalena Duda-Klimaszewska
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziękuję za wszystkie odpowiedzi :)

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
woda stojaca / woda zatechla


Explanation:
lentic waters to woda ktora nie plynie: jeziora, stawy , sadzawki
stagnant waters to woda stojaca nieprzyjemna dla oka, wechu itp

Teresa Goscinska
Native speaker of: Polish

21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wody lenityczne (stojące)


Explanation:
myślę, że nie ma różnicy.
Lentic to przeciwieństwo lotic. (terminy hydrologiczne)
Stagnant to nazwa popularna.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs 11 mins (2005-10-23 07:40:30 GMT)
--------------------------------------------------

2. chyba, żeby traktować stagnant jako dead (martwe)

cquest
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4