KudoZ home » English to Polish » Environment & Ecology

pumping out greenhouses gases

Polish translation: wypompowywanie gazów cieplarnianych

10:39 Nov 26, 2006
English to Polish translations [PRO]
Environment & Ecology / Environment
English term or phrase: pumping out greenhouses gases
to generate poisonouse gases
rene72
Polish translation:wypompowywanie gazów cieplarnianych
Explanation:
(zwane również gazami szklarniowymi, ale cieplarniane - to poprawniejsze określenie)


--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2006-11-26 10:52:00 GMT)
--------------------------------------------------

ale przydałoby się wiedzieć, co "pumps them out"

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2006-11-26 10:53:11 GMT)
--------------------------------------------------

może być też jeszcze: gazów wywołujących efekt cieplarniany

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2006-11-26 10:53:51 GMT)
--------------------------------------------------

http://edu.pgi.gov.pl/muzeum/efekt/gazy_szklarniowe.htm
Selected response from:

Monika Rozwarzewska
United Kingdom
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3wypompowywanie gazów cieplarnianych
Monika Rozwarzewska
3 +3emisja gazów szklarniowych
allp
4 +1powszechna emisja gazów cieplarnianych
Adam Lankamer


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
powszechna emisja gazów cieplarnianych


Explanation:
w tym kontekście tam bym proponował


Adam Lankamer
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  M.A.B.: Tylko skąd "powszechna"?
55 mins
  -> jednym ze znaczeń "pump out" jest rozpowszechniać :-)

agree  Paulina Liedtke
6 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
emisja gazów szklarniowych


Explanation:
wytwarzanie trujących gazów

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2006-11-26 10:50:12 GMT)
--------------------------------------------------

http://tiny.pl/rv79

nie wszystkie są trujące

allp
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PanPeter: wlasnie o to chodzi
3 hrs
  -> dziękuję!

agree  Monika Darron: ..cieplarnianych
3 hrs
  -> dziękuję :)

agree  Witold Wiechowski: z uwagą mdarron
21 hrs
  -> dzięki :)

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
wypompowywanie gazów cieplarnianych


Explanation:
(zwane również gazami szklarniowymi, ale cieplarniane - to poprawniejsze określenie)


--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2006-11-26 10:52:00 GMT)
--------------------------------------------------

ale przydałoby się wiedzieć, co "pumps them out"

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2006-11-26 10:53:11 GMT)
--------------------------------------------------

może być też jeszcze: gazów wywołujących efekt cieplarniany

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2006-11-26 10:53:51 GMT)
--------------------------------------------------

http://edu.pgi.gov.pl/muzeum/efekt/gazy_szklarniowe.htm


    Reference: http://encyklopedia.korba.pl/page/Gaz_cieplarniany
Monika Rozwarzewska
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  barwin: gazy cieplarniane na pewno, a w zależności kto lub co i wjakim celu czyni dany 'pumping' to może być równie dobrze 'odpompowywanie'.
54 mins
  -> dziękuję!

agree  Rafal Trzewikowski
1 hr
  -> dziękuję!

agree  Katarzyna Bieniaszewska
1 hr
  -> dziękuję!

neutral  PanPeter: tych gazow nikt nie pompuje, one sa emitowane
3 hrs
  -> no właśnie dobrze by było wiedzieć coś więcej. Pomp out na przykład w słowniku technicznym to także "wypompowywać"

neutral  Witold Wiechowski: pump out-wytwarzać olbrzymie ilości - Longman
21 hrs
  -> uwaga jak wyżej