KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

giro and direct debit

Polish translation: transfery pieniezne typu "zyro" i zlecenia zaplaty/obciazenia


11:40 Jan 4, 2002
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / banking
English term or phrase: giro and direct debit
context: credit transfers include giro and direct debit
thanks
maitland
Polish translation:transfery pieniezne typu "zyro" i zlecenia zaplaty/obciazenia
Explanation:
transfery pieniezne zawieraja transakcje typu "zyro" i (stale) zlecenia zaplaty/obciazenia

credit transfer=transfer pieniezny direct debit=stale zlecenie platnicze
(slownik bankowosci i finansow)

"Transfery typu giro dzielą się na zwykłe polecenia przelewu, stałe polecenia przelewu (pre-prepared transfers) i noty debetowe. Polecenie zwykłe ma zazwyczaj formę standardowego druku. Praktycznie wszystkie płatności nieregularne dokonywane są w ten sposób. Stałe polecenia przelewu można podzielić na dwie kategorie: automatyczne inkaso oraz giro akceptowalne. W przypadku giro akceptowalnego odbiorca wysyła płatnikowi wypełniony w całości druk polecenia przelewu wraz z fakturą. Płatnik musi go jedynie podpisać i wysłać do banku. W przypadku noty debetowej odbiorca ma upoważnienie płatnika do obciążenia konta."
www.polamb.nl/weh/przewodnik/RIV.html
Selected response from:

ponar
Grading comment
Thank you
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1transfery pieniezne typu "zyro" i zlecenia zaplaty/obciazeniaponar
2 +1rozliczenia żyrowe i bezpośrednie obciążenie konta
Romuald Pawlikowski


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
rozliczenia żyrowe i bezpośrednie obciążenie konta


Explanation:
guessing with:
Dictionary of Finance and Banking, Janna Wróblewska
English-Polish Business Dictionary, M. Woytowicz-Neyman et al.

Romuald Pawlikowski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jacek Krankowski: cos w tym rodzaju
4 mins

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
transfery pieniezne typu "zyro" i zlecenia zaplaty/obciazenia


Explanation:
transfery pieniezne zawieraja transakcje typu "zyro" i (stale) zlecenia zaplaty/obciazenia

credit transfer=transfer pieniezny direct debit=stale zlecenie platnicze
(slownik bankowosci i finansow)

"Transfery typu giro dzielą się na zwykłe polecenia przelewu, stałe polecenia przelewu (pre-prepared transfers) i noty debetowe. Polecenie zwykłe ma zazwyczaj formę standardowego druku. Praktycznie wszystkie płatności nieregularne dokonywane są w ten sposób. Stałe polecenia przelewu można podzielić na dwie kategorie: automatyczne inkaso oraz giro akceptowalne. W przypadku giro akceptowalnego odbiorca wysyła płatnikowi wypełniony w całości druk polecenia przelewu wraz z fakturą. Płatnik musi go jedynie podpisać i wysłać do banku. W przypadku noty debetowej odbiorca ma upoważnienie płatnika do obciążenia konta."
www.polamb.nl/weh/przewodnik/RIV.html


    Reference: http://www.polamb.nl/weh/przewodnik/RIV.html
ponar
PRO pts in category: 8
Grading comment
Thank you

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciej Zimecki: na "direct debit" przyjęte w polskich bankach jest jednak określenie POLECENIE zapłaty
4 days