KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

holding

Polish translation: przedmiot inwestycji/spółka


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:holding
Polish translation:przedmiot inwestycji/spółka
Entered by: Agnieszka Majchrzak

11:48 Nov 6, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: holding
Top 5 Holdings in % - pięć najlepszych portfeli w %???
Jest to jedna z pozycji w broszurze dotyczącej funduszu obligacji - podobna broszura na stronie http://tinyurl.com/yoajjw
Agnieszka Majchrzak
przedmiot inwestycji/spółka
Explanation:
w zależności od funduszu

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-11-06 18:16:14 GMT)
--------------------------------------------------

obligacje spółki x 10%
obligacje skarbu państwa seria y 8%
oboligacje komunalne z 7%
euroobligacje emitenta c 5%
obligacje zamienne spółki v 3%

reszta pozycji w portfelu ma udział poniżej 3% - to są właśnie owe 5 top holdings, których jednak nijak nie można nazwać holdingiem ani grupą kapitałową ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-11-06 18:21:35 GMT)
--------------------------------------------------

pozycja w portfelu
5 najważniejszych pozycji w portfelu inwestycyjnym - tak byłoby chyba ok
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
Tutaj: pozycja. Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pakiet akcji firmy giełdowej/pozycja w portfelu inwestycyjnym
skisteeps
4przedmiot inwestycji/spółka
Adam Lankamer
4zaangażowanieNatalia Gebert
3 -1holdingMariusz Moryl


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
holding


Explanation:
a ja bym nie tłumaczył. Ci, co w tym siedzą, doskonale wiedzą, co to holding. Z drugiej strony, może to jakiś tekst dla kompletnych laików...

Mariusz Moryl
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Adam Lankamer: patrz wyżej
3 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zaangażowanie


Explanation:
Fudusz obligacji raczej nie inwestuje w spółki, a w obligacje właśnie. Zatem "holding" będzie się odnosić do stanu posiadania danych obligacji.

Natalia Gebert
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przedmiot inwestycji/spółka


Explanation:
w zależności od funduszu

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-11-06 18:16:14 GMT)
--------------------------------------------------

obligacje spółki x 10%
obligacje skarbu państwa seria y 8%
oboligacje komunalne z 7%
euroobligacje emitenta c 5%
obligacje zamienne spółki v 3%

reszta pozycji w portfelu ma udział poniżej 3% - to są właśnie owe 5 top holdings, których jednak nijak nie można nazwać holdingiem ani grupą kapitałową ;-)

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2007-11-06 18:21:35 GMT)
--------------------------------------------------

pozycja w portfelu
5 najważniejszych pozycji w portfelu inwestycyjnym - tak byłoby chyba ok

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 3826
Grading comment
Tutaj: pozycja. Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Hoppers: Pozwolę sobie zauważyć, że Holding to nie spółka, ale struktura, w skład której te spółki wchodzą. Biorąc pod uwagę, że przedmiotowy tekst odnosi się do jakiego rankingu, sugeruję ewentualnie "Grupę Kapitałową". Pozdrawiam !
2 hrs
  -> chodzi o skład portfela inwestycyjnego czyli posiadane aktywa, więc to, co piszesz, nie ma większego sensu

agree  Natalia Gebert: pozycja w portfelu brzmi dobrze (lepiej niż moja sugestia) :)
18 hrs

1 day12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pakiet akcji firmy giełdowej/pozycja w portfelu inwestycyjnym


Explanation:
Dokładnie o to chodzi.

skisteeps
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 150