KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

then mark to market value

Polish translation: ówczesna/wówczas aktualna wartość rynkowa


22:05 Jan 18, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: then mark to market value
Financial indebtedness means any indebtedness for or in respect of:
in respect of any derivative transaction protecting against or benefiting from fluctuations in any rate or price (and, except for non-payment of an amount, >the then mark< to market value of the derivative transaction will be used to calculate its amount);
tak stoi w oryginale..
xxxnaska
Polish translation:ówczesna/wówczas aktualna wartość rynkowa
Explanation:
taki jest sens
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
dziękuję
a może być też 'wkaźnik wartości rynkowej'?
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ówczesna/wówczas aktualna wartość rynkowa
Adam Lankamer
4"następnie przeliczyć na bieżącą wartość rynkową"
skisteeps
3Równa do wartości rynkowej
Iwona Palka
3urealniona na dany dzień
smok
1bieżąca urynkowiona wartość
Robert Foltyn


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Równa do wartości rynkowej


Explanation:
Financial market mechanism.

Iwona Palka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
the then mark to market value
bieżąca urynkowiona wartość


Explanation:
MAJĄC na uwadze, że:
a) ja na finansach NIE znam się wcale; ale
b) nie rozumiem odpowiedzi Iwony (pytanie jest o rzeczownik 'value' - wartość, ktora jest... no, jakaś tam..., a odpowiedź jest frazą czasownikową - coś równa do czegoś);

PODPIERAJĄC się się: http://tinyurl.com/ytz7df ;

PRAGNĄC zwrócić uwagę, iż zwrot zaczyna się od 'the'; the then = wtedy obowiązujący, aktualny w danym czasie;

WYKONCYPOWAŁEM co uwidoczniono powyżej.

Experts are kindly asked to have mercy upon me.

Robert Foltyn
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 49

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
"następnie przeliczyć na bieżącą wartość rynkową"


Explanation:
Tak powinien brzmieć cały zwrot, jako że chodzi o derywaty (produkty pochodne w rodzaju futures, options, swaps etc.), których wartość zmienia się często w znaczny sposób w bardzo krótkim czasie, a niektóre wygasają "po drodze" bezwartościowo.

skisteeps
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 150

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ówczesna/wówczas aktualna wartość rynkowa


Explanation:
taki jest sens

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3826
Grading comment
dziękuję
a może być też 'wkaźnik wartości rynkowej'?

1 day 11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
urealniona na dany dzień


Explanation:
wartosc transakcji pochodnej

smok
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 31