KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

banker's draft

Polish translation: czek bankierski


21:27 Aug 25, 2008
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Finance (general)
English term or phrase: banker's draft
Dwóch dżentelmenów zawarło zakład o pewną sumę, po czym ten, który przegrał, mówi:

I'll send you a banker's draft round in the morning.

Londyn, pierwsza połowa XIX wieku. Czy chodzi o weksel?
allp
Poland
Polish translation:czek bankierski
Explanation:
Abstrahując od dziwacznego kontekstu -- chodzi oczywiście o czek bankierski. Żaden tam weksel.
Selected response from:

Piotr Andrzejczak
Grading comment
dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1czek bankierski
Piotr Andrzejczak
4polecenie wypłatyBubz


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
czek bankierski


Explanation:
Abstrahując od dziwacznego kontekstu -- chodzi oczywiście o czek bankierski. Żaden tam weksel.

Piotr Andrzejczak
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 31
Grading comment
dziękuję!
Notes to answerer
Asker: :) dlaczego dziwaczny? Kontekst jest, jaki jest. Dziękuję za odpowiedź.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marcelina Haftka: Zazwyczaj z takim tłumaczeniem się spotykam...
10 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
polecenie wypłaty


Explanation:
To nie jest czek

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-08-26 00:52:07 GMT)
--------------------------------------------------

Bank cheque i banker's draft to w zasadzie to samo, ale widze, ze tlumaczenie jest odmienne. Wybierz ten, ktory ci sie ladniej wkomponuje w zdanie :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Banker's_draft


    Reference: http://www.dict.pl/dict?word=polecenie%20wypłaty&lang=PL
Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 97

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Piotr Andrzejczak: To jest czek. Wszystkie bankers drafts amerykańskie mają czekową linię kodową, ergo są czekami. Polecenie wypłaty to przekaz, nie czek. Na dict nie znalzłem argumentu.
1 day7 hrs