KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

overweight exposure

Polish translation: przeważenie / przeważona ekspozycja/zaangażowanie


21:23 Nov 2, 2008
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: overweight exposure
Equity exposure, which will normally be achieved through
swaps on a basket of equities, will predominantly be in
companies that are incorporated under the laws of the US. Through the use of such swaps the Sub-Fund will seek to achieve its market
neutral strategy through overweight exposure to undervalued
equities and equity-linked securities and underweight
exposure to overvalued equities and equity-linked securities.
JZoidberg
Polish translation:przeważenie / przeważona ekspozycja/zaangażowanie
Explanation:
w określonych instrumentach w porównaniu do przyjętego indeksu referencyjnego
jest to charakterystyka obranej strategii inwestycyjnej
z ryzykiem nie ma wiele wspólnego, ponieważ może być overweight exposure w obligacjach skarbowych, gdzie ryzyko praktycznie nie występuje
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
thx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1przeważenie / przeważona ekspozycja/zaangażowanie
Adam Lankamer
4 +1nadmierne ryzyko
MStanicki


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nadmierne ryzyko


Explanation:
w finansach exposure to ryzyko, choć dyskusja była zażarta (path na link)


    Reference: http://www.proz.com/kudoz/english_to_polish/finance_general/...
MStanicki
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 18

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Kozierkiewicz
6 hrs

agree  Ewa Kargol
14 hrs

disagree  Rancher: Niezgodne z kontekstem - jakie nadmierne ryzyko może być związane z undrvalued equities?
22 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
przeważenie / przeważona ekspozycja/zaangażowanie


Explanation:
w określonych instrumentach w porównaniu do przyjętego indeksu referencyjnego
jest to charakterystyka obranej strategii inwestycyjnej
z ryzykiem nie ma wiele wspólnego, ponieważ może być overweight exposure w obligacjach skarbowych, gdzie ryzyko praktycznie nie występuje

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3826
Grading comment
thx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rancher: Zgadzam się, ewidentnie chodzi o wieksze zaangażowanie w bezoieczniejsze instrumenty => market neutral strategy
8 hrs