KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

Agreed upon procedures

Polish translation: uzgodnione procedury


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Agreed upon procedures
Polish translation:uzgodnione procedury
Entered by: Magdalena Rogala

11:26 Dec 23, 2010
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: Agreed upon procedures
a pod spodem nazwa spółki - w ofercie wyceny
Magdalena Rogala
Poland
uzgodnione procedury
Explanation:
http://www.ventureline.com/accounting-glossary/A/agreed-upon...

AGREED UPON PROCEDURES are used when a client retains an external auditor to perform specific tests and procedures and report on the results. Examples might include special reviews of loan portfolio or internal control systems.

http://www.proaudit.pl/uslugi_procedury.html

PRO AUDIT zapewnia swoim klientom dodatkowe usługi, w sposób pełny dostosowane do potrzeb obsługiwanego klienta. Są to tzw. uzgodnione procedury, które są wykonywane przez nas w oparciu o precyzyjne uzgodnienie celu, zakresu prac i sposobu wykonania procedur a także formy raportu. Uzgodnione usługi stanowią otwarty katalog prac, jakie możemy zaproponować. Dlatego podajemy jedynie przykładowe prace, jakie wykonaliśmy w ramach uzgodnionych procedur:

*

analiza przed-inwestycyjna, tzw. due diligence (finansowe, podatkowe, prawne),
*

analiza i weryfikacji pojedynczego obszaru sprawozdania finansowego (np. należności, zobowiązań, zapasów, bilansu),
*

analiza i weryfikacja wybranych procedur i systemów (np. gospodarki materiałowej, obiegu gotówki, cyklu zakupów, kontroli wewnętrznej),
*

wykonanie procedur mających na celu wykrycie popełnienia defraudacji,
*

wykonanie szczególnych prac np. na zlecenie rady nadzorczej, w ramach wsparcia organów korporacyjnych.
Selected response from:

Karol Kawczyński
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2uzgodnione procedury
Karol Kawczyński
3ustalone procedury
Michał Szcześniewski


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
agreed upon procedures
ustalone procedury


Explanation:
Ale przydałoby się coś więcej...

Michał Szcześniewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  legato: Ustalone przez kogo?
4 hrs
  -> Ustalone w tym wypadku; zapewne przez tych samych, którzy je uzgadniali:)

7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
agreed upon procedures
uzgodnione procedury


Explanation:
http://www.ventureline.com/accounting-glossary/A/agreed-upon...

AGREED UPON PROCEDURES are used when a client retains an external auditor to perform specific tests and procedures and report on the results. Examples might include special reviews of loan portfolio or internal control systems.

http://www.proaudit.pl/uslugi_procedury.html

PRO AUDIT zapewnia swoim klientom dodatkowe usługi, w sposób pełny dostosowane do potrzeb obsługiwanego klienta. Są to tzw. uzgodnione procedury, które są wykonywane przez nas w oparciu o precyzyjne uzgodnienie celu, zakresu prac i sposobu wykonania procedur a także formy raportu. Uzgodnione usługi stanowią otwarty katalog prac, jakie możemy zaproponować. Dlatego podajemy jedynie przykładowe prace, jakie wykonaliśmy w ramach uzgodnionych procedur:

*

analiza przed-inwestycyjna, tzw. due diligence (finansowe, podatkowe, prawne),
*

analiza i weryfikacji pojedynczego obszaru sprawozdania finansowego (np. należności, zobowiązań, zapasów, bilansu),
*

analiza i weryfikacja wybranych procedur i systemów (np. gospodarki materiałowej, obiegu gotówki, cyklu zakupów, kontroli wewnętrznej),
*

wykonanie procedur mających na celu wykrycie popełnienia defraudacji,
*

wykonanie szczególnych prac np. na zlecenie rady nadzorczej, w ramach wsparcia organów korporacyjnych.


Karol Kawczyński
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 267

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  legato
4 hrs
  -> Dziękuję :)

agree  Polangmar
10 hrs
  -> Dziękuję :)