KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

calling-up notice

Polish translation: wypowiedzenie umowy kredytowej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:calling-up notice
Polish translation:wypowiedzenie umowy kredytowej
Entered by: Polangmar

04:20 Sep 8, 2011
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / mortgage
English term or phrase: calling-up notice
If you fail to keep up to date with your mortgage payments, your lender can issue you with a calling-up notice. This notice will end your loan agreement and ask you to repay the whole amount of the loan.
Natalia Nieć
Canada
wypowiedzenie umowy kredytowej
Explanation:
Wypowiedzenie przez bank umowy kredytowej oznacza, w sensie prawnym, że jej zapisy przestają obowiązywać.
Kredytobiorcę interesują jednak przede wszystkim faktyczne skutki takiej decyzji banku, a te sprowadzają się do obowiązku spłacenia przez niego całej sumy zadłużenia najpóźniej po upływie trzydziestodniowego terminu wypowiedzenia umowy kredytowej.
Zgodnie z ustawą o kredycie konsumenckim bank ma prawo do podjęcia takiej decyzji, gdy nasze zadłużenie osiągnie wysokość dwóch rat kredytu oraz gdy bank uprzednio spełni wymóg wezwania klienta do uregulowania zaległości.
http://multika.com.pl/strona/problemy-ze-splata-zadluzenia

Więcej: http://tinyurl.com/3oyoqdg
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
wybrałam tę odpowiedź, bo wydaje mi sie, że będzie zrozumiała dla odbiorcy, a dynamika dokumentu niespecjalnie pozwalała na szczegółowe opisy
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Wezwanie do zapłaty z informacją o możliwości sprzedaży domu bez zgody sądu w razie braku spłatyAntonella Ewa
4wypowiedzenie umowy kredytowejPolangmar
4 -1wezwanie do wpłatyjarekab


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
wezwanie do wpłaty


Explanation:
wezwanie do zapłaty


    Reference: http://www.mondaq.com/x/143520/Loans+Mortgages+Leasing/Calli...
jarekab
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 55
Notes to answerer
Asker: wezwanie do całkowitej spłaty kredytu? wezwanie do zapłaty może być i wcześniej, ale tu istotne jest, że umowa kredytowa została zerwana i należy uiścić całą kwotę


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: "Wezwanie do wpłaty" występuje w innych kontekstach - http://tinyurl.com/3oj8tf9 - tym bardziej "wezwanie do zapłaty": http://tinyurl.com/3j9rjbj .
21 hrs

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wypowiedzenie umowy kredytowej


Explanation:
Wypowiedzenie przez bank umowy kredytowej oznacza, w sensie prawnym, że jej zapisy przestają obowiązywać.
Kredytobiorcę interesują jednak przede wszystkim faktyczne skutki takiej decyzji banku, a te sprowadzają się do obowiązku spłacenia przez niego całej sumy zadłużenia najpóźniej po upływie trzydziestodniowego terminu wypowiedzenia umowy kredytowej.
Zgodnie z ustawą o kredycie konsumenckim bank ma prawo do podjęcia takiej decyzji, gdy nasze zadłużenie osiągnie wysokość dwóch rat kredytu oraz gdy bank uprzednio spełni wymóg wezwania klienta do uregulowania zaległości.
http://multika.com.pl/strona/problemy-ze-splata-zadluzenia

Więcej: http://tinyurl.com/3oyoqdg

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2532
Grading comment
wybrałam tę odpowiedź, bo wydaje mi sie, że będzie zrozumiała dla odbiorcy, a dynamika dokumentu niespecjalnie pozwalała na szczegółowe opisy

1 day 20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Wezwanie do zapłaty z informacją o możliwości sprzedaży domu bez zgody sądu w razie braku spłaty


Explanation:
Calling-up notice - opiera sie na Mortage Act w Szkocji.Nie możemy podpierać się ustawą o kredycie konsumenckim w Polsce,jako że w każdym państwie są również dodatkowe odrębne przepisy.
Jest to nakazany ustawowo list wzywający do uregulowania zaległych należnosci w ciągu 2 miesięcy.W przypadku braku spłaty bank ma prawo sprzedać nieruchomośc bez zgody sądu.

Mortgage Rights (Scotland) Act 2001 (Commencement and Transitional Provision) Order 2001, SSI 2001/418; see also the Mortgage Rights(Scotland) Act 2001 (Prescribed Notice) Order 2001, SSI 2001/419).


--------------------------------------------------
Note added at 1 day20 hrs (2011-09-10 01:20:44 GMT)
--------------------------------------------------

The UK Supreme Court upheld the appeal of two sets of Scottish homeowners in the case of Royal Bank of Scotland plc v. Wilson and others [2010] UKSC 50, where a lender's certificate of default did not amount to a 'requisition' for the purposes of section 5 of the Heritable Securities (Scotland) Act 1894, and where the court held that in the circumstances of the case, a 'calling-up notice' should have been served.



Example sentence(s):
  • The UK Supreme Court upheld the appeal of two sets of Scottish homeowners in the case of Royal Bank of Scotland plc v. Wilson and others [2010] UKSC 50, where a lender\'s certificate of default did not amount to a \'requisition\' for the purposes of secti
Antonella Ewa
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8