KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

time-series pattern

Polish translation: struktura szeregow czasowych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:time-series pattern
Polish translation:struktura szeregow czasowych
Entered by: Anna Biernacka-Wierzbicka

21:27 Nov 25, 2013
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: time-series pattern
Finally, the financial risk of the substitute subset after the transaction, as measured by Altman’s z-score, is lower than the financial risk for the complement subset (higher z-score indicates lower risk of bankruptcy). This result is partially driven by the greater leverage of the firms in the complement subset. We also examined the time-series pattern for the two subsets going from 10 years before to 3 years after the SLB transaction. Figure 1 displays these time-series patterns for four variables: z-score, total debt to assets, market to book, and earnings to assets.
Anna Biernacka-Wierzbicka
struktura szeregow czasowych
Explanation:
[PDF]
Analiza Szeregów Czasowych - Poznań
www.cs.put.poznan.pl/jstefanowski/aed/TPtimeseries.pdf
Struktura szeregów czasowych. (trend/składowa stała, wahania sezonowe, wahania cykliczne, wahania przypadkowe). 4. Podstawowe modele matematyczne.
Szeregi czasowe - Internetowy Podręcznik Statystyki
www.statsoft.pl/textbook/sttimser.html
W poniższych tematach dokonamy najpierw przeglądu technik wykorzystywanych przy rozpoznawaniu struktury szeregu czasowego (takich jak techniki ...
Metody analizy szeregów czasowych
g.m.statystyk.w.interia.pl/metody/metody.htm‎
Strukturę większości szeregów czasowych można opisać przy pomocy dwóch podstawowych klas składników: trendu i sezonowości. Pierwsza reprezentuj
Selected response from:

Roman Kozierkiewicz
Grading comment
dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4szereg czasowy
Wojciech Sztukowski
4struktura szeregow czasowychRoman Kozierkiewicz
3 -1Model szeregów czasowychSerenadele


Discussion entries: 2





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
szereg czasowy


Explanation:
To standardowy termin. Pytanie, czy "time series pattern" różni się czymś od "time series". Po przejrzeniu źródeł dochodzę do wniosku, że te dwa terminy są używane zamiennie.

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2013-11-25 22:02:57 GMT)
--------------------------------------------------

"Assigning time series pattern to a specific category, for example identify a word based on series of hand movements in sign language" - widać, że na przykład w tym zdaniu "time series pattern" oznacza po polsku po prostu szereg czasowy.

Wojciech Sztukowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 752
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Frank MacroJanus: Zgadzam się co do szeregu czasowego, ale brakuje odpowiednika dla słowa "pattern."
4 hrs

agree  ewa_el
17 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
Model szeregów czasowych


Explanation:
Model szeregów czasowych

--------------------------------------------------
Note added at   22 min (2013-11-25 21:50:49 GMT)
--------------------------------------------------

Wzór dla szeregu czasowego

--------------------------------------------------
Note added at   39 min (2013-11-25 22:07:37 GMT)
--------------------------------------------------

Wzorce ...

Serenadele
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Wojciech Sztukowski: Nie znam uzasadnienia tej odpowiedzi, ale szereg czasowy jako "ciąg informacji uporządkowanych w czasie, których pomiary wykonywane są z dokładnym krokiem czasowym" pasuje do kontekstu i trzeba mocnych podstaw, żeby dyskutować z ugruntowanym terminem.
21 mins
  -> no właśnie, trzeba mieć jakiekolwiek podstawy, zasób wiedzy na dany temat, aby wystawiać jakiekolwiek komentarze, szczególnie wtedy jeśli wystawia się komentarze negatywne / jedynka

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
struktura szeregow czasowych


Explanation:
[PDF]
Analiza Szeregów Czasowych - Poznań
www.cs.put.poznan.pl/jstefanowski/aed/TPtimeseries.pdf
Struktura szeregów czasowych. (trend/składowa stała, wahania sezonowe, wahania cykliczne, wahania przypadkowe). 4. Podstawowe modele matematyczne.
Szeregi czasowe - Internetowy Podręcznik Statystyki
www.statsoft.pl/textbook/sttimser.html
W poniższych tematach dokonamy najpierw przeglądu technik wykorzystywanych przy rozpoznawaniu struktury szeregu czasowego (takich jak techniki ...
Metody analizy szeregów czasowych
g.m.statystyk.w.interia.pl/metody/metody.htm‎
Strukturę większości szeregów czasowych można opisać przy pomocy dwóch podstawowych klas składników: trendu i sezonowości. Pierwsza reprezentuj

Roman Kozierkiewicz
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2626
Grading comment
dziękuję