KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

shares available to issue a certificate for

Polish translation: akcje, dla których można wystawić świadectwo depozytowe


06:36 Mar 6, 2004
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: shares available to issue a certificate for
Currently, you do not have any shares available to issue a certificate for.
Barbara Piela
Polish translation:akcje, dla których można wystawić świadectwo depozytowe
Explanation:
ŚWIADECTWO DEPOZYTOWE

share certificate to świadectwo depozytowe, tak mówią zarządzenia Komisji Papierów Wartościowych

§ 4. 1. Na żądanie klienta lub na zasadach określonych w regulaminie, o którym mowa w § 2 ust. 1, podmiot prowadzący przedsiębiorstwo maklerskie wystawia świadectwo depozytowe.

2. Dla danego papieru wartościowego wystawia się odrębne świadectwo depozytowe. W przypadku utraty świadectwa, na żądanie klienta, wystawia się jego duplikat.

3. Potwierdzenie zgodności świadectwa depozytowego z rejestrem prowadzonym przez podmiot prowadzący przedsiębiorstwo maklerskie przy oferowaniu papierów wartościowych w publicznym obrocie oraz zarejestrowanie praw z papierów wartościowych na koncie bezpośredniego uczestnika Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych, a także na rachunku papierów wartościowych klienta, następuje w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od dnia złożenia przez klienta świadectwa depozytowego lub świadectwa depozytowego i umowy przeniesienia praw z papierów wartościowych.

DOKUMENT POTWIERDZAJĄCY ZAWARCIE TRANSAKCJI

chyba że jest mowa o akcjach sprzedanych/kupionych i dokumencie potwierdzającym zawarcie transakcji (ale o dokumentach akcji nie słyszałam)

§ 16. 1. Prowizję nalicza się od wartości zrealizowanego zlecenia, po otrzymaniu przez przedsiębiorstwo maklerskie dokumentu potwierdzającego zawarcie transakcji, o którym mowa w § 18 ust. 3, lub dokumentu potwierdzającego rozliczenie transakcji w regulowanym obrocie pozagiełdowym.

http://www.abc.com.pl/serwis/mp/1995/0420.htm
Selected response from:

lim0nka
United Kingdom
Grading comment
Tak, racja, tez to w koncu znalalzlam w regulaminie prow. rachunkow pap. wartosciowych, ale nie bylam 100% pewna...
Dziekie wielkie!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2akcje, dla których można wystawić dokumentykterelak
4akcje, dla których można wystawić świadectwo depozytowe
lim0nka
4brak udziałów / akcji, na które możnaby wystawić świadectwo
bartek


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
brak udziałów / akcji, na które możnaby wystawić świadectwo


Explanation:
w domyśle - udziałowe

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1347

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
akcje, dla których można wystawić dokumenty


Explanation:
Share Certificate
A printed certificate issued by a company when a person is entered onto the register of members as the holder of the shares in the company. The certificate, which is under seal, shows the name and address of the holder and the number and type of shares held. It is evidence of the registered person's title to the shares. On a transfer the share certificate should be delivered to the company with the share transfer to allow a new certificate to be issued to the new shareholder (Companies Act 1985).

http://www.clickdocs.co.uk/glossary/share-certificate.htm

Dokument akcji powinien być sporządzony na piśmie i powinien zawierać:
1) firmę, siedzibę i adres spółki,
2) oznaczenie sądu rejestrowego i numer, pod którym spółka jest wpisana do rejestru,
3) datę zarejestrowania spółki i wystawienia akcji,
4) wartość nominalną, serię i numer, rodzaj danej akcji i uprawnienia szczególne z akcji,
5) wysokość dokonanej wpłaty w przypadku akcji imiennych,
6) ograniczenia co do rozporządzania akcją,
7) postanowienia statutu o związanych z akcją obowiązkach wobec spółki.

http://www.e-msp.pl/pe11

kterelak
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 107

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek: a widzisz - o tym nie pomyślałam :-) Zawsze traktowałam to jako świadectwa :-)
6 mins

agree  Piotr Kurek
2 hrs

2 days5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
akcje, dla których można wystawić świadectwo depozytowe


Explanation:
ŚWIADECTWO DEPOZYTOWE

share certificate to świadectwo depozytowe, tak mówią zarządzenia Komisji Papierów Wartościowych

§ 4. 1. Na żądanie klienta lub na zasadach określonych w regulaminie, o którym mowa w § 2 ust. 1, podmiot prowadzący przedsiębiorstwo maklerskie wystawia świadectwo depozytowe.

2. Dla danego papieru wartościowego wystawia się odrębne świadectwo depozytowe. W przypadku utraty świadectwa, na żądanie klienta, wystawia się jego duplikat.

3. Potwierdzenie zgodności świadectwa depozytowego z rejestrem prowadzonym przez podmiot prowadzący przedsiębiorstwo maklerskie przy oferowaniu papierów wartościowych w publicznym obrocie oraz zarejestrowanie praw z papierów wartościowych na koncie bezpośredniego uczestnika Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych, a także na rachunku papierów wartościowych klienta, następuje w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od dnia złożenia przez klienta świadectwa depozytowego lub świadectwa depozytowego i umowy przeniesienia praw z papierów wartościowych.

DOKUMENT POTWIERDZAJĄCY ZAWARCIE TRANSAKCJI

chyba że jest mowa o akcjach sprzedanych/kupionych i dokumencie potwierdzającym zawarcie transakcji (ale o dokumentach akcji nie słyszałam)

§ 16. 1. Prowizję nalicza się od wartości zrealizowanego zlecenia, po otrzymaniu przez przedsiębiorstwo maklerskie dokumentu potwierdzającego zawarcie transakcji, o którym mowa w § 18 ust. 3, lub dokumentu potwierdzającego rozliczenie transakcji w regulowanym obrocie pozagiełdowym.

http://www.abc.com.pl/serwis/mp/1995/0420.htm

lim0nka
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 87
Grading comment
Tak, racja, tez to w koncu znalalzlam w regulaminie prow. rachunkow pap. wartosciowych, ale nie bylam 100% pewna...
Dziekie wielkie!