foreign draft

Polish translation: weksel zagraniczny

English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: foreign draft
Foreign Currency Drafts: Send foreign funds abroad with cost-effective Foreign Drafts.
[chodzi mi o fachowe określenie]
xxxkgas
Polish translation:weksel zagraniczny
Explanation:
Woytowicz - Neymann

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2004-10-28 13:35:04 GMT)
--------------------------------------------------

a bill of exchange that is drawn in one country and made payable in another
http://www.hyperdictionary.com/dictionary/foreign draft
Selected response from:

bartek
Grading comment
Dzięki!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4weksel zagraniczny
bartek
3 +1przekaz walutowy
Marek Daroszewski (MrMarDar)


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
przekaz walutowy


Explanation:
draft (l. bank draft) - przekaz bankowy (za PWN/Ox)
foreign currency draft to przekaz w obcej walucie

w tym wypadku mam wrazenie, ze Foreign Draft jest nazwa wlasna instrumentu stosowanego przez dana instytucje, wiec byc moze tlumaczenie nie jest wskazane (dlatego pewnosc niewielka)



Marek Daroszewski (MrMarDar)
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 403

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrzej Lejman: jestem za przekazem, choć w istocie "draft" niejedno ma znaczenie... Kto dziś używa weksli do płatności???
51 mins
  -> dzieki! slowo "send" wskazuje na przesylanie/przekazywanie pieniedzy, ale jak piszesz - to moze miec kilka znaczen

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
weksel zagraniczny


Explanation:
Woytowicz - Neymann

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2004-10-28 13:35:04 GMT)
--------------------------------------------------

a bill of exchange that is drawn in one country and made payable in another
http://www.hyperdictionary.com/dictionary/foreign draft

bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1347
Grading comment
Dzięki!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andrzej Lejman: a na czym polega "zagraniczność" weksla? Poza tym, jeżeli już, to weksel trasowany albo trata, bo tu muszą być 3 strony: transant, trasat i remitent.
50 mins