KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

securitisation transactions

Polish translation: transakcja sekurytyzacji


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:securitisation transactions
Polish translation:transakcja sekurytyzacji
Entered by: jjk

09:26 Dec 5, 2004
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: securitisation transactions
specjalny typ transakcji bankowych
jjk
Poland
transakcja sekurytyzacji
Explanation:
linki masz w poprzednim pytaniu o vehicle

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2004-12-05 09:29:58 GMT)
--------------------------------------------------

azresztą, prosze bardzo


http://finanse.info.pl/artykuly/artykul_4277.htm

W etapie drugim tworzona jest dla potrzeb omawianej struktury spółka specjalnego przeznaczenia (ang. SPV – Special Purpose Vehicle). Celem jej istnienia jest z jednej strony wykonanie zobowiązań na rzecz końcowych inwestorów - nabywców papierów wartościowych, a z drugiej nabycie należności będących przedmiotem transakcji od Inicjatora (należności znajdują się w jego bilansie). Zasadą jest, iż zobowiązania SPV nie obciążają sprzedawcy należności, czyli Inicjatora. Z rachunkowego punktu widzenia spółka specjalnego przeznaczenia nie powinna być poddawana konsolidacji w bilansie Inicjatora.

duze opracowanie
http://www.sekurytyzacja.pl/Baza wiedzy_prawo_specyfika SPV....
Selected response from:

bartek
Grading comment
jest nawet polska strona www.sekurytyzacja.pl! dzieki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4transakcje sekurytyzacyjne
Jarosław Hirny-Budka
4transakcja sekurytyzacji
bartek


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
transakcja sekurytyzacji


Explanation:
linki masz w poprzednim pytaniu o vehicle

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2004-12-05 09:29:58 GMT)
--------------------------------------------------

azresztą, prosze bardzo


http://finanse.info.pl/artykuly/artykul_4277.htm

W etapie drugim tworzona jest dla potrzeb omawianej struktury spółka specjalnego przeznaczenia (ang. SPV – Special Purpose Vehicle). Celem jej istnienia jest z jednej strony wykonanie zobowiązań na rzecz końcowych inwestorów - nabywców papierów wartościowych, a z drugiej nabycie należności będących przedmiotem transakcji od Inicjatora (należności znajdują się w jego bilansie). Zasadą jest, iż zobowiązania SPV nie obciążają sprzedawcy należności, czyli Inicjatora. Z rachunkowego punktu widzenia spółka specjalnego przeznaczenia nie powinna być poddawana konsolidacji w bilansie Inicjatora.

duze opracowanie
http://www.sekurytyzacja.pl/Baza wiedzy_prawo_specyfika SPV....


bartek
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1347
Grading comment
jest nawet polska strona www.sekurytyzacja.pl! dzieki

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
transakcje sekurytyzacyjne


Explanation:
transakcje sekurytyzacyjne.


    Reference: http://www.google.pl/search?q=transakcje%20sekurytyzacyjne
Jarosław Hirny-Budka
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish