KudoZ home » English to Polish » Finance (general)

absolute return strategies

Polish translation: strategie gwarantujące wzrost w ujęciu bezwzględnym


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:absolute return strategies
Polish translation:strategie gwarantujące wzrost w ujęciu bezwzględnym
Entered by: Adam Lankamer

12:19 Feb 20, 2005
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: absolute return strategies
rodzaj strategii stosowanych przez fundusze hedgingowe (hedge funds)

definicja z internetu: Absolute Return Strategies - An investment strategy with the objective of securing a stipulated level of return independently of a proscribed traditional stock or bond market index. The strategy targets an absolute return range, and not returns relative to a predetermined index. This is a common characteristic of hedge funds.
Lucja Biel, Ph.D.
Poland
strategie gwarantujące wzrost w ujęciu bezwzględnym
Explanation:
trochę przydługie, ale ... oddaje sens
Selected response from:

Adam Lankamer
Luxembourg
Grading comment
dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4strategie gwarantujące wzrost w ujęciu bezwzględnym
Adam Lankamer
4fundusz gwarantowany
Andrzej Lejman


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fundusz gwarantowany


Explanation:
To chyba nasz najbliższy dopowiednik:

Najważniejszym celem Funduszu Gwarantowanego, wyróżniającym spośród pozostałych ubezpieczeniowych funduszy inwestycyjnych, jest zagwarantowanie ubezpieczającym osiągnięcia wzrostu wartości jednostki uczestnictwa na dzień 30 czerwca i 31 grudnia, podawanej z 180 dniowym wyprzedzeniem, oraz osiągnięcia wartości jednostki uczestnictwa na koniec miesiąca, podawanej z 25 dniowym wyprzedzeniem. Możliwe jest to dzięki inwestowaniu w papiery wartościowe Skarbu Państwa o stałej określonej rentowności.

W przypadku gdyby wartość netto aktywów Funduszu Gwarantowanego miała doprowadzić do wyceny jednostki uczestnictwa o wartości niższej niż wartość gwarantowana, FINLIFE dokona transferu środków własnych na rzecz Funduszu Gwarantowanego.


    Reference: http://www.finlife.pl/fundusz_d.php
Andrzej Lejman
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 414

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
strategie gwarantujące wzrost w ujęciu bezwzględnym


Explanation:
trochę przydługie, ale ... oddaje sens

Adam Lankamer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 3826
Grading comment
dziękuję!