KudoZ home » English to Polish » Food & Drink

fixed-bottom pan

Polish translation: z nieodłączanym spodem


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fixed-bottom pan
Polish translation:z nieodłączanym spodem
Entered by: Monika Rozwarzewska

12:26 Jul 25, 2005
English to Polish translations [PRO]
Food & Drink / sea food
English term or phrase: fixed-bottom pan
przygotowywanie "pressed sushi". "If you have a fixed-bottom pan, the sushi has to be made upside down, and the sushi turned out, after the flavors have had time to mix and develop."
Monika Rozwarzewska
Poland
z nieodł±czanym spodem
Explanation:
Na zdrow± logikę :) S± formy do ciasta zamykane na sprężynę, gdzie spód można wyj±ć i zawarto¶ć zsun±ć na talerz, a s± takie jak w linku Limonki, gdzie żadnego zsuwania nie będzie tylko metoda "do góry dnem". Musi o co¶ takiego chodzić, jak wynika z kontekstu.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 43 mins (2005-07-25 15:10:38 GMT)
--------------------------------------------------

(a tart pan with removable bottom
is the most desireable shape, although you can use a fixed-bottom pan).

http://lynnescountrykitchen.net/german/fruitbutter.html
Selected response from:

Himawari
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1z nieodł±czanym spodem
Himawari
2prodiż
lim0nka


  

Answers


45 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
prodiż


Explanation:
patelnia a'la prodiż
dół od prodiża

może coś w tym guście, bo wygląda to bardzo podobnie:
https://www.surfasonline.com/products/5660.cfm

lim0nka
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 48

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Michal Berski: ale przecież sushi sie nie smazy, tylko je na surowo
2 hrs
  -> ja wiem, ale naczynie przypomina mi właśnie prodiż bez przykrywki ;)

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
z nieodł±czanym spodem


Explanation:
Na zdrow± logikę :) S± formy do ciasta zamykane na sprężynę, gdzie spód można wyj±ć i zawarto¶ć zsun±ć na talerz, a s± takie jak w linku Limonki, gdzie żadnego zsuwania nie będzie tylko metoda "do góry dnem". Musi o co¶ takiego chodzić, jak wynika z kontekstu.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 43 mins (2005-07-25 15:10:38 GMT)
--------------------------------------------------

(a tart pan with removable bottom
is the most desireable shape, although you can use a fixed-bottom pan).

http://lynnescountrykitchen.net/german/fruitbutter.html

Himawari
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski: forma do sushi z takim spodem. Eee tam, ryby nie mają nóg
25 mins
  -> no wła¶nie, i wtedy trzeba sushi zrobić do góry nogami ;)