KudoZ home » English to Polish » Furniture / Household Appliances

retentive device

Polish translation: urządzenie utrzymujące


08:19 Jul 4, 2007
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - Furniture / Household Appliances
English term or phrase: retentive device
we declare that retentive device, that is milling machine nr....
milling machine-frezarka, ale co to będzie to retentive device?
aniaf
Polish translation:urządzenie utrzymujące
Explanation:
Stawiam hipotezę, że chodzi o stomatologię, o czym mogłyby świadczyć poniższe linki. (Dental) milling machine to jakaś obrabiarka do odlewów i koron zębowych, a retentive device - urządzenie/środek utrzymujący ząb (protezę) w odpowiednim położeniu. Tyle, że "milling machine" to nie "retention device", jak wynikałoby z tekstu oryginalnego
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 -1urządzenie zatrzymujące / zabezpieczenie zatrzymujące / osłona zatrzymującabci
2urządzenie utrzymujące
Jerzy Matwiejczuk


Discussion entries: 1





  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
urządzenie zatrzymujące / zabezpieczenie zatrzymujące / osłona zatrzymująca


Explanation:
zależy od kontekstu. urządzenie i zabezpieczenie zatrzymuje pracę silnika. osłona - lecące wióry


    Reference: http://www.google.com/search?hl=en&client=opera&rls=en&hs=at...
    Reference: http://www.google.com/search?hl=en&client=opera&rls=en&hs=hZ...
bci
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  ironsz: zatrzymujące w podanych kontekstach oznacza unieruchamiające, natomiast retentive oznacza coś wręcz przeciwnego. Patrz: jakikolwiek słownik
32 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
urządzenie utrzymujące


Explanation:
Stawiam hipotezę, że chodzi o stomatologię, o czym mogłyby świadczyć poniższe linki. (Dental) milling machine to jakaś obrabiarka do odlewów i koron zębowych, a retentive device - urządzenie/środek utrzymujący ząb (protezę) w odpowiednim położeniu. Tyle, że "milling machine" to nie "retention device", jak wynikałoby z tekstu oryginalnego


    Reference: http://www.pharmainfo.net/pharmaceutical_company/formulation...
    Reference: http://www.ferraro-dental.com/MX-7_electric.htm
Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8