KudoZ home » English to Polish » Games / Video Games / Gaming / Casino

colour vs. suit

Polish translation: w kartach: barwy (czerwona/czarna) i kolory (trefl/karo/kier/pik)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:colour vs. suit
Polish translation:w kartach: barwy (czerwona/czarna) i kolory (trefl/karo/kier/pik)
Entered by: Pavlos

04:54 May 1, 2008
English to Polish translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino / cards
English term or phrase: colour vs. suit
Kontekst: "The double up is essentially a gamble feature in which you can double or quadruple a win if you correctly guess the colour OR suit of the next card to be drawn respectively."
"Suit" to kolor w kartach, ale ze zdania wynika, że "colour" to coś innego - czyżby chodziło o barwę czerwoną lub czarną? No i jak to ująć po polsku, by pokazać różnicę?
Pavlos
barwy kolorów i tradycyjne kolory karciane (hierarchia kolorów w kartach)
Explanation:
tak bym proponowała. barwy kolorów w kartach to czerwony i czarny; tradycyjne kolory karciane to kier, karo, trefl i pik:)
Selected response from:

Luiza Jude
United Kingdom
Grading comment
Dzięki za wyjaśnienie ;)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kolor i maśćPolangmar
3barwy kolorów i tradycyjne kolory karciane (hierarchia kolorów w kartach)Luiza Jude


Discussion entries: 2





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
barwy kolorów i tradycyjne kolory karciane (hierarchia kolorów w kartach)


Explanation:
tak bym proponowała. barwy kolorów w kartach to czerwony i czarny; tradycyjne kolory karciane to kier, karo, trefl i pik:)

Luiza Jude
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Dzięki za wyjaśnienie ;)

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kolor i maść


Explanation:
Kolor: czerwony lub czarny
Maść: pik, kier, karo, trefl

Wyobrażano na kartach do gry pełne fantazji motywy roślinne, zwierzęce, figuralne i heraldyczne - powstawały w ten sposób karty różne w rysunku , nazwie figur i symbolach koloru (maści).
http://www.trefl.krakow.pl/ciekawostki.php?lg=pl

- "jedno pik" lub inny kolor zgłaszamy z siłą 12-18 PC, pod warunkiem że w tej maści mamy co najmniej cztery karty...
http://www.bridge.pl/podstawy/samouczek/lekcja08.html

W rozważaniach o licytacji podkreślaliśmy, że na kolor atutowy wybieramy tylko taką maść, w której mamy co najmniej osiem kart, łącznie na obu rękach.
http://www.bridge.pl/podstawy/samouczek/lekcja13.html

Czy można wylicytować szlemika, gdy w licytacji, poza kontrami, obustronie licytuje się tylko jeden kolor i na dodatek jest to maść przynależna wrogom?
http://quahadi.salon24.pl/

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2008-05-02 02:14:19 GMT)
--------------------------------------------------

Innym rodzajem gry kolorowej jest zdobywanie lew poprzez przebijanie kart w tych maściach, których nie mamy w ręku bądź na stole.
http://tinyurl.com/5yh9lr

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 110

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Luiza Jude: can't argue:)
5 hrs
  -> Thank you.:)