KudoZ home » English to Polish » Genealogy

First Nations

Polish translation: autochton, osoba należąca do narodu pierwotnie zamieszkującego dany obszar


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:First Nations person
Polish translation:autochton, osoba należąca do narodu pierwotnie zamieszkującego dany obszar
Entered by: Polangmar

18:27 Sep 10, 2011
English to Polish translations [PRO]
Genealogy
English term or phrase: First Nations
Ask an indigenous person (sometimes called First Nations,
Aboriginal or Native person in different parts of the world),
your parents, grandparents or elderly friends to teach you
how to recognize wild edible herbs and plants.
DorotaLondon
autochton
Explanation:
dla pozostałych: tubylec, tuziemiec

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2011-09-10 18:36:40 GMT)
--------------------------------------------------

First Nations person - autochton, osoba należąca do narodu pierwotnie zamieszkującego dany obszar
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Pierwsze (Pierwotne) Narody
Ewa Olszowa
4autochtonPolangmar


Discussion entries: 5





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
first nations
autochton


Explanation:
dla pozostałych: tubylec, tuziemiec

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2011-09-10 18:36:40 GMT)
--------------------------------------------------

First Nations person - autochton, osoba należąca do narodu pierwotnie zamieszkującego dany obszar

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
first nations
Pierwsze (Pierwotne) Narody


Explanation:
propozycja

Ewa Olszowa
Canada
Native speaker of: Polish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natalia Nieć: popularny termin w Kanadzie ;-) Ja zwykle używam "Narody Pierwotne"
20 mins
  -> ;-)

agree  Barbara Kornacka
32 mins

disagree  Polangmar: Może dla Polaków mieszkających w Kanadzie i znających termin "First Nations" jest to zrozumiałe - jednak "rdzennemu" Polakowi (po tej stronie Wielkiej Wody) nic to nie powie (pomyśli, że chodzi o pierwsze narody na Ziemi).
2 hrs
  -> dlatego w zdaniu jest wyjaśnienie, że są to nazwy używane "in different parts of the world"