KudoZ home » English to Polish » General / Conversation / Greetings / Letters

to cross some Ts and dot some Is

Polish translation: zaniedbuje sprawy bieżące


10:49 Jun 22, 2005
English to Polish translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: to cross some Ts and dot some Is
charakterystyka menadżera:
As her aim is to create a better tomorrow, she tends to forget that the present requires her to cross some Ts and dot some Is.
Karolina Zablocka
Germany
Polish translation:zaniedbuje sprawy bieżące
Explanation:
zdarza jej się zaniedbywać sprawy/szczegóły wymagające uwagi w chwili obecnej

(bo nastawiona jest na tworzenie lepszego jutra)
czyli jest to raczej krytyka niż pochwała
Selected response from:

*eva*
United Kingdom
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zaniedbuje sprawy bieżące
*eva*
4postawić kropkę nad iMarek Daroszewski (MrMarDar)
2...zapomina o nieistotnych szczegółach
DarekS


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
to cross some ts and dot some is
postawić kropkę nad i


Explanation:
i zapiąć wszystko na ostatni guzik


--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2005-06-22 10:56:20 GMT)
--------------------------------------------------

PWN/Ox:
i, I
to dot the i\'s and cross the t\'s (particularize) wdawać się w szczegóły; (make explicit statement) stawiać kropkę nad i

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2005-06-22 10:56:52 GMT)
--------------------------------------------------

Kosciuszko
2. dot one\'s i\'s and cross one\'s t\'s przen. być pedantycznie starannym; zwracać uwagę na szczegół

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 96

7 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
to cross some ts and dot some is
...zapomina o nieistotnych szczegółach


Explanation:
Może to ująć niebezpośrednio, w ten sposób.

DarekS
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  PAS: no właśnie nie takie nieistotne, bo jak zapomina, to znaczy że wynika z tego jakiś problem. Tzn. jak z Twojej odpowiedzi usunie się to "nieistotnych" i ew. wstawi jakiś inny przymiotnik, albo w ogóle samo "szczegółach" to powinno być OK
14 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
to cross some ts and dot some is
zaniedbuje sprawy bieżące


Explanation:
zdarza jej się zaniedbywać sprawy/szczegóły wymagające uwagi w chwili obecnej

(bo nastawiona jest na tworzenie lepszego jutra)
czyli jest to raczej krytyka niż pochwała


*eva*
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 44
Grading comment
dzięki

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PAS: to je to, chociaż strasznie oszczędnie, jesli chodzi o znaki! ;-)
15 hrs
  -> zboczenie zawodowe (u mnie im krócej tym lepiej) ;) dzięki!