KudoZ home » English to Polish » General / Conversation / Greetings / Letters

participatory democracy

Polish translation: demokracja bezpośrednia


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:participatory democracy
Polish translation:demokracja bezpośrednia
Entered by: Jakub Radzimiński

11:27 Jul 26, 2005
English to Polish translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters / UN
English term or phrase: participatory democracy
conducive to improved urban governance and participatory democracy
Jakub Radzimiński
Poland
demokracja bezpośrednia
Explanation:
na podst. PWN Oxford
Selected response from:

IgorMTFG
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2demokracja bezpośredniaIgorMTFG
4 +1demokracja bezpo¶redniamakawa


Discussion entries: 1





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
demokracja bezpośrednia


Explanation:
na podst. PWN Oxford

IgorMTFG
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bartek
54 mins

agree  TranslateThis
1 hr

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
demokracja bezpo¶rednia


Explanation:
participatory /p'tisi'peitri, US -tri/ adj participatory democracy demokracja bezpo¶rednia; participatory management style demokratyczny styl zarz±dzania; participatory play sztuka z udziałem publiczno¶ci

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2005-07-26 11:31:35 GMT)
--------------------------------------------------

PWN-OXFORD

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2005-07-26 11:37:43 GMT)
--------------------------------------------------

Bezpośrednia (czyli partycypacyjna) demokracja ma tu zasadnicze znaczenie, ponieważ wolność i równość oznaczają potrzebę zgromadzeń, na których ludzie mogliby dyskutować i spierać się jako równi i które pozwalają na swobodne wyrażanie tego, co Murray Bookchin nazywa \"twórczą rolą różnicy zdań\".

albo \"partycypacyjna\"...

makawa
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TranslateThis
1 hr