KudoZ home » English to Polish » General / Conversation / Greetings / Letters

judge and jury

Polish translation: prokurator i sędzia w jednym


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:judge and jury
Polish translation:prokurator i sędzia w jednym
Entered by: dinde

16:20 Feb 16, 2009
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: judge and jury
kto dal ci prawo byc jego ....
dinde
prokurator i sędzia w jednym
Explanation:
kto ci dał prawo, by być jego prokuratorem i sędzią w jednym

by zachowywać się jak prokurator i sędzia w jednym

by uważać się za...

sądzę, że po naszemu to jakoś tak

--------------------------------------------------
Note added at   29 min (2009-02-16 16:50:21 GMT)
--------------------------------------------------

uprzedzając zastrzeżenia, wiem, że jury to nie to samo co prokurator, ale jeśli chodzi o osobę, która rości sobie pełne prawa do osądzania kogoś innego, to myślę, że można tak

--------------------------------------------------
Note added at   5 godz. (2009-02-16 22:12:07 GMT)
--------------------------------------------------

What is truly remarkable is these SAME people are desperately trying to sweep the skeletons back into their own closet hence through pathetic efforts to keep their individual image in tact. Oh how they want to be judge and jury to others all the while seeking justification for their own short comings and are indignant to anyone that cast shadow upon them. Yes, it is quite easy to throw blame on others when on the outside looking in; but to be so quick to defend that personal situation and regard it as so unique amongst others as to stand out as the exception and not the rule for being judged.
http://209.85.129.132/search?q=cache:-JOR_4zd3GgJ:angelofdes...

Bywa to bliskie widzenia źdźbła w oku bliźniego, może też oznaczać wymierzanie sprawiedliwości na własną rękę, jeśli taka postawa znajduje wyraz w czynach:

take the law into one's own hands

- to act as a judge and jury for someone who has done something wrong
http://209.85.129.132/search?q=cache:EDlHHZbyWX8J:www.idiomc...
Selected response from:

allp
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3prokurator i sędzia w jednym
allp
4decydować (za niego)Bubz
4sędzia
Adam Lankamer
3 -1być moim sędzia,lub mnie posądzać
Miriam300


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sędzia


Explanation:
i tyle
chyba, żeby przebudować całe zdanie

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-02-16 17:21:30 GMT)
--------------------------------------------------

np. kto dał ci prawo go oceniać/być sędzią w jego sprawie/ferować wyroki

Adam Lankamer
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 112

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
decydować (za niego)


Explanation:
Mysle, ze jezeli chcesz zostac przy kategorii prawniczej to raczej nie tyle 'posądzać', co 'osądzać'. To wcale nie musi sie odnosic do jakiegokolwiek wykroczenia.
Jezeli ktos jest twoim "judge and jury" ma nieograniczone prawo do podejmowania decyzji w twojej sprawie - wlasnie chodzi tu o te wszechwladze w podejmowaniu decyzji.

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2009-02-16 21:37:01 GMT)
--------------------------------------------------

jeszcze jedna propozycja: "kto dal ci prawo do wyrokowania w jego sprawie?"

Bubz
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 97

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
prokurator i sędzia w jednym


Explanation:
kto ci dał prawo, by być jego prokuratorem i sędzią w jednym

by zachowywać się jak prokurator i sędzia w jednym

by uważać się za...

sądzę, że po naszemu to jakoś tak

--------------------------------------------------
Note added at   29 min (2009-02-16 16:50:21 GMT)
--------------------------------------------------

uprzedzając zastrzeżenia, wiem, że jury to nie to samo co prokurator, ale jeśli chodzi o osobę, która rości sobie pełne prawa do osądzania kogoś innego, to myślę, że można tak

--------------------------------------------------
Note added at   5 godz. (2009-02-16 22:12:07 GMT)
--------------------------------------------------

What is truly remarkable is these SAME people are desperately trying to sweep the skeletons back into their own closet hence through pathetic efforts to keep their individual image in tact. Oh how they want to be judge and jury to others all the while seeking justification for their own short comings and are indignant to anyone that cast shadow upon them. Yes, it is quite easy to throw blame on others when on the outside looking in; but to be so quick to defend that personal situation and regard it as so unique amongst others as to stand out as the exception and not the rule for being judged.
http://209.85.129.132/search?q=cache:-JOR_4zd3GgJ:angelofdes...

Bywa to bliskie widzenia źdźbła w oku bliźniego, może też oznaczać wymierzanie sprawiedliwości na własną rękę, jeśli taka postawa znajduje wyraz w czynach:

take the law into one's own hands

- to act as a judge and jury for someone who has done something wrong
http://209.85.129.132/search?q=cache:EDlHHZbyWX8J:www.idiomc...

allp
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 127
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Bubz: Allp, prokurator oskarża, jury osądza.
4 hrs
  -> Wiem przecież, dałam po to zastrzeżenie :) Tu nie chodzi o ścisłe i wierne tłumaczenie, tylko o oddanie ducha idiomu. Jeśli idzie o osądzanie kogoś, to moim zdaniem można tak.

agree  Joanna Borowska
5 hrs
  -> dziękuję, miło Cię widzieć :)

agree  Michal Berski
6 hrs
  -> dziękuję :)

agree  Polangmar: adwokatem, prokuratorem i sędzią http://je.pl/fw60
10 hrs
  -> dzięki! choć nie jestem pewna, czy znalazłoby się tu miejsce dla adwokata - we własnej sprawie to co innego

34 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
być moim sędzia,lub mnie posądzać


Explanation:
być moim sędzia, lub mnie posądzać-

angielskie przysłowie w jezyku potocznym



--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2009-02-16 16:56:32 GMT)
--------------------------------------------------

być (moim/ jego) sędzia, lub (mnie/jego) posądzać-


--------------------------------------------------
Note added at 1 day19 hrs (2009-02-18 12:18:24 GMT)
--------------------------------------------------

Poprawiam-

być (moim/ jego) sędzia, lub (mnie/jego) osądzać.


Miriam300
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Michal Berski: posądzać a osądzać to dwa różne słowa i rózne znaczenia. posądzać znaczy po polsku "podejrzewać"
6 hrs