KudoZ home » English to Polish » General / Conversation / Greetings / Letters

Poet Laureate

Polish translation: Poeta Laureatus


16:17 Sep 26, 2011
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: Poet Laureate
"He is appointed to serve as the Poet Laureate of the United States for 2000-2001."

czyli taki ktos:
http://en.wikipedia.org/wiki/Poet_Laureate

a w szczegolnosci
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Poet_Laureate

Jakies pomysly?
Kamila Sławińska
United States
Polish translation:Poeta Laureatus
Explanation:
z łaciny, używane w polszczyźnie.
http://goo.gl/i0v6v
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Poeta Laureatus
Andrzej Mierzejewski
4poeta laureat
Elzbieta Petlicka
3Poeta Laureat
Karolina Kopczyńska-Rojek


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
poet laureate
Poeta Laureatus


Explanation:
z łaciny, używane w polszczyźnie.
http://goo.gl/i0v6v

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 93

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  annabc: Zdecydowanie - to wg mnie najodpowiedniejsze tłumaczenie.
4 days

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
poet laureate
poeta laureat


Explanation:
Po prostu.
Zauważ, że na stronie Wikipedii, którą podałaś, w innych językach funkcjonuje właśnie takie tłumaczenie.

--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2011-09-26 16:29:17 GMT)
--------------------------------------------------

http://pl.wikipedia.org/wiki/Poeta_Laureat

Poeta laureat (ang. Poet laureate, łac. Versificator Regis) - powoływany przez króla lub innego władcę oficjalny poeta dworski...
becnie funkcjonuje m.in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Stany Zjednoczone
W Stanach Zjednoczonych tradycja nadawania tytułu poety-laureata istnieje od 1937 roku. Tytuł przyznaje Biblioteka Kongresu w Waszyngtonie. Towarzyszy mu roczne stypendium w wysokości 35 tysięcy dolarów. Aktualnym poetą-laureatem jest Donald Hall.

Elzbieta Petlicka
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
poet laureate
Poeta Laureat


Explanation:
Takie tłumaczenie można często znaleźć w prasie (Tygodnik Powszechny, Gazeta Wyborcza, Polityka).

Example sentence(s):
  • Mark Strand (...) w latach 1990-1991 przy Bibliotece Kongresu pełnił zaszczytną funkcję Poety Laureata, „oficjalnego poety" Stanów Zjednoczonych.

    Reference: http://www.tygodnik.com.pl/kontrapunkt/49/w-hass.html
    Reference: http://www.znak.com.pl/osoba,nazwa,2111,kto,MarkStrand
Karolina Kopczyńska-Rojek
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish