Draft beer

Polish translation: Piwo z beczki

English term or phrase:Draft beer
Polish translation:Piwo z beczki
Entered by: Lota

20:00 Jul 5, 2018
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: Draft beer
When ordering beer on tap (draft beer) what is the best way to say it to be understood?
In a Polish bar or restaurant.
Lota
United States
Piwo z beczki
Explanation:
Uzasadnienie w dyskusji + własne doświadczenie. AFAIK określenie zrozumiałe w całym kraju. Nie wykluczam, że istnieją inne, lokalne określenia.

Dla piwa z browaru znajdującego w restauracji (np. Spiż we Wrocławiu, kilka (siedem?) Bierhalle w całej Polsce) to byłoby np. "poproszę o wasze własne piwo" - nie wiem, czy istnieje standardowe określenie.

--------------------------------------------------
Note added at   21 godz. (2018-07-06 17:38:25 GMT)
--------------------------------------------------

Inne znane określenie:
Piwo z kija to nic innego jak po prostu piwo nalewane z dystrybutora/nalewaka, czyli piwo beczkowe - kijem określany jest kranik, który zakładany jest na beczkę. Piwo z kija znajduje się w szczelnych, stalowych beczkach - kegach, pod dużym ciśnieniem. Piwo z beczki zazwyczaj może być zimniejsze, a także, "świeższe" - pijąc w barze czy pubie piwo z nalewaka zwykle schodzi dość szybko....
https://birofilia.org/slownik/P/piwo-z-kija.html
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
Thanks!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Piwo z beczki
Andrzej Mierzejewski
5piwo lane
Joanna Rączka


Discussion entries: 8





  

Answers


14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
draft beer
piwo lane


Explanation:
Synonim piwa z beczki, równie częsty, albo i bardziej.

Joanna Rączka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
draft beer
Piwo z beczki


Explanation:
Uzasadnienie w dyskusji + własne doświadczenie. AFAIK określenie zrozumiałe w całym kraju. Nie wykluczam, że istnieją inne, lokalne określenia.

Dla piwa z browaru znajdującego w restauracji (np. Spiż we Wrocławiu, kilka (siedem?) Bierhalle w całej Polsce) to byłoby np. "poproszę o wasze własne piwo" - nie wiem, czy istnieje standardowe określenie.

--------------------------------------------------
Note added at   21 godz. (2018-07-06 17:38:25 GMT)
--------------------------------------------------

Inne znane określenie:
Piwo z kija to nic innego jak po prostu piwo nalewane z dystrybutora/nalewaka, czyli piwo beczkowe - kijem określany jest kranik, który zakładany jest na beczkę. Piwo z kija znajduje się w szczelnych, stalowych beczkach - kegach, pod dużym ciśnieniem. Piwo z beczki zazwyczaj może być zimniejsze, a także, "świeższe" - pijąc w barze czy pubie piwo z nalewaka zwykle schodzi dość szybko....
https://birofilia.org/slownik/P/piwo-z-kija.html

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 105
Grading comment
Thanks!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marquis: Dokładnie :-)
4 hrs
  -> :-)

agree  Adrian Liszewski: Wydaje mi się, że popularna jest też nazwa "piwo beczkowe" (w odróżnieniu od butelkowego).
7 hrs
  -> Możliwe, że tak, ale "piwo z beczki" ma o jedną sylabę mniej, krócej się zamawia. ;-)