transduce (glucose) signals

Polish translation: przekazywać sygnały

English to Polish translations [PRO]
Science - Genetics / mutacje u drożdży Saccharomyces cerevisiae
English term or phrase: transduce (glucose) signals
Streszczenie opracowania "New mutations of Saccharomyces cerevisiae ..."

(to) transduce (the glucose and galactose) signals

(...) results presented indicate that there are still unknown elements in the signal transduction pathways for sugars and give evidence that there is a common link in the pathways that >>>transduce the glucose and galactose signals.
tabor
Poland
Polish translation:przekazywać sygnały
Explanation:
generalnie pisze się o przekazywaniu nie o przenoszeniu, tak jak są wtórne przekaźniki. Sygnał nie jest w postaci glukozy, ale obecność glukozy stanowi bodziec sygnału przekazywanego dalej, przynajmniej tak to rozumiem.
Selected response from:

Piotr Sawiec
Grading comment
Dziękuję bardzo, doktorze, dziękuję bounty
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3przenosić sygnały (w postaci glukozy)
Anna Niezgoda
3przekazywać sygnały
Piotr Sawiec


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przekazywać sygnały


Explanation:
generalnie pisze się o przekazywaniu nie o przenoszeniu, tak jak są wtórne przekaźniki. Sygnał nie jest w postaci glukozy, ale obecność glukozy stanowi bodziec sygnału przekazywanego dalej, przynajmniej tak to rozumiem.

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 56
Grading comment
Dziękuję bardzo, doktorze, dziękuję bounty

46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
przenosić sygnały (w postaci glukozy)


Explanation:
coś w tym stylu

--------------------------------------------------
Note added at 3 days2 hrs (2006-12-01 10:53:26 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Piotrze popieram.


Anna Niezgoda
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36