recovery of mutations

Polish translation: ujawnienie się mutacji

English to Polish translations [PRO]
Science - Genetics / mutacje u drożdży Saccharomyces cerevisiae
English term or phrase: recovery of mutations
Streszczenie opracowania "New mutations of S. cerevisiae...".

(...) only a deletion of the MTH1 gene allows >recovery of mutations< in other genes.
tabor
Poland
Polish translation:ujawnienie się mutacji
Explanation:
ciutkę dziwna konstrukcja z tym recovery. Ja to rozumiem tak, MTH1 jest "sensorem" glukozy, na tyle silnym, że prawdłowa jego funkcja uniemożliwia stwierdzenie nieprawdłowej funkcji innych "sensorów", bo "zabiera" im całą glukozę. Unieczynnienie MTH1 sprawi, że przestanie "zabierać" glukozę i się ujawni dysfunkcja innych "sensorów" wywołana ich mutacją. Potwierdza to z resztą ostatnie zdanie.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-11-28 13:02:39 GMT)
--------------------------------------------------

Innymi słowy mutacja była, ale się nie ujawniała, bo efekt był maskowany. Dlatego też sugestia powyżej "pojawienie" jest nie tak, bo sugeruje nową mutację.
Selected response from:

Piotr Sawiec
Grading comment
Serdecznie dziękuję Piotrowi i bounty'emu za bezcenną pomoc, klient długo zastanawiał się co wybrać i w końcu zdecydował się na tę opcję, pozdrawiam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
2 +1ujawnienie się mutacji
Piotr Sawiec
2odtworzenie mutacji
Anna Niezgoda


Discussion entries: 1





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
odtworzenie mutacji


Explanation:
ewent. ponowne pojawienie się mutacji
ale za mało kontakstu w tym przypadku

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-11-28 10:48:26 GMT)
--------------------------------------------------

mutacja powrotna to reverse mutation (http://www.ling.pl/index.jsp)
jedno jest pewne mutacje nie pojawiają się tu w tym samym miejscu ale w innych genach dlatego nie może to być mutacja/e powrotna

może: "odnowienie mutacji" choć uważam że najlepiej oddaje to zwrot "ponowne pojawie się mutacji"


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-11-28 10:48:44 GMT)
--------------------------------------------------

pojawienie

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-11-28 10:49:41 GMT)
--------------------------------------------------

na pewno nie cofnięcie


Anna Niezgoda
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36
Notes to answerer
Asker: a może "cofnięcie" mutacji? Mutacja powrotna?


3 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
ujawnienie się mutacji


Explanation:
ciutkę dziwna konstrukcja z tym recovery. Ja to rozumiem tak, MTH1 jest "sensorem" glukozy, na tyle silnym, że prawdłowa jego funkcja uniemożliwia stwierdzenie nieprawdłowej funkcji innych "sensorów", bo "zabiera" im całą glukozę. Unieczynnienie MTH1 sprawi, że przestanie "zabierać" glukozę i się ujawni dysfunkcja innych "sensorów" wywołana ich mutacją. Potwierdza to z resztą ostatnie zdanie.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2006-11-28 13:02:39 GMT)
--------------------------------------------------

Innymi słowy mutacja była, ale się nie ujawniała, bo efekt był maskowany. Dlatego też sugestia powyżej "pojawienie" jest nie tak, bo sugeruje nową mutację.

Piotr Sawiec
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 56
Grading comment
Serdecznie dziękuję Piotrowi i bounty'emu za bezcenną pomoc, klient długo zastanawiał się co wybrać i w końcu zdecydował się na tę opcję, pozdrawiam.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Izabela Czartoryska
8 days