KudoZ home » English to Polish » Geography

Arctic Ocean Highway

Polish translation: Jäämerentie


09:58 Jan 31, 2009
English to Polish translations [PRO]
Science - Geography
English term or phrase: Arctic Ocean Highway
w Karelii, zapewne bliżej Pieczengi; mam taką nazwę podaną dla 1944 roku. Czy mamy polski odpowiednik, albo chociaż nazwę obowiązującą w Karelii a nie w UK?
mww
Polish translation:Jäämerentie
Explanation:
Droga Arktyczna bez wątpienia, ale jak Michał Berski zaznacza, takich dróg jest wiele. Myślę, że fiński odpowiednik pozwala na doprecyzowanie o jaką drogę chodzi.

References:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jäämerentie#Maantie_Petsamonvuo...
www.tiehallinto.fi/pls/wwwedit/docs/3561.PDF
Selected response from:

Plachta
Grading comment
thnx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1JäämerentiePlachta
3Droga Arktyczna
Michal Berski
Summary of reference entries provided
German MSR - military sevice road [?]
geopiet

  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
arctic ocean highway
Droga Arktyczna


Explanation:
łącząca Pieczengę(Petsamo) z Rovaniemi

IMHO

--------------------------------------------------
Note added at   4 godz. (2009-01-31 14:41:33 GMT)
--------------------------------------------------

ale IMHO wymaga uszczegółowienia, bo rożnych Arctic Ocean Highway to jest kilka, choćby w Norwegii


    Reference: http://www.tiehallinto.fi/pls/wwwedit/docs/4026.PDF
Michal Berski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 4

3 days22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
arctic ocean highway
Jäämerentie


Explanation:
Droga Arktyczna bez wątpienia, ale jak Michał Berski zaznacza, takich dróg jest wiele. Myślę, że fiński odpowiednik pozwala na doprecyzowanie o jaką drogę chodzi.

References:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Jäämerentie#Maantie_Petsamonvuo...
www.tiehallinto.fi/pls/wwwedit/docs/3561.PDF


Example sentence(s):
  • Sota-ajan liikennöidyin maantie ja strategisesti tärkein tieyhteys oli Jäämerentie Rovaniemeltä Petsamon Liinahamariin.
Plachta
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
thnx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Berski: ale i tak wymaga określenia jakie miejscowości łączy, bo polskiemu czytelnikowi ta nazwa nic nie powie
1 day1 hr




Reference comments


6 hrs
Reference: German MSR - military sevice road [?]

Reference information:
The other German MSR, Arctic Ocean Highway,
originated in Rovaniemi, Finland, and led northward to Ivalo, then
northeastward to Nautsi, Salmiiarvi, Akhmalakhti, Luostari, Petsamo, and Liinakhamari. - 5- ta strona - http://tinyurl.com/crggja

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 26