KudoZ home » English to Polish » Geography

Spatial Sciences

Polish translation: nauki geograficzne


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spatial sciences
Polish translation:nauki geograficzne
Entered by: Polangmar

11:55 Aug 23, 2010
English to Polish translations [PRO]
Science - Geography
English term or phrase: Spatial Sciences
W kontekście unijnym, wymieniona jako jedna z dyscyplin naukowych w ramach Wspólnego Centrum Badawczego.
Beata Drezek
United Kingdom
nauki geograficzne
Explanation:
Myślę, że to najbliższy odpowiednik. Zakresy może nie pokrywają się w 100% - ale zdaje się, że angielska Wikipedia podaje tylko przykładowe nauki wchodzące w skład "spatial sciences".

Ze względu na różnorodność przedmiotu geografii i urozmaiconej metodologii częste są dyskusje wokół jej definicji oraz zakresu badawczego; proponuje się używanie w miejsce dotychczasowej nazwy "geografia" terminu "nauki geograficzne".
Podstawowe działy geografii
hydrologia
(...)
Nauki pomocnicze
* Kartografia
* Geodezja
http://pl.wikipedia.org/wiki/Geografia
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
Bardzo dziękuję za wszystkie propozycje!
Beata
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1nauki geograficznePolangmar
3gospodarka przestrzennaMona Khan
1nauki o przestrzeni
Michał Szewczyk


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
spatial sciences
nauki o przestrzeni


Explanation:
Znalazłem coś takiego

Zadaniem nauki o przestrzeni, tradycyjnie utożsamianej z geografią, byłaby więc integracja przestrzeni cząstkowych w system.

http://usfiles.us.szc.pl/pliki/plik_1236161058.pdf


Michał Szewczyk
Native speaker of: Native in PolishPolish

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
spatial sciences
gospodarka przestrzenna


Explanation:
istnieje taki kierunek / dziedzinna jako specjalizacja na wydziale geografii

Mona Khan
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

1 day7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
spatial sciences
nauki geograficzne


Explanation:
Myślę, że to najbliższy odpowiednik. Zakresy może nie pokrywają się w 100% - ale zdaje się, że angielska Wikipedia podaje tylko przykładowe nauki wchodzące w skład "spatial sciences".

Ze względu na różnorodność przedmiotu geografii i urozmaiconej metodologii częste są dyskusje wokół jej definicji oraz zakresu badawczego; proponuje się używanie w miejsce dotychczasowej nazwy "geografia" terminu "nauki geograficzne".
Podstawowe działy geografii
hydrologia
(...)
Nauki pomocnicze
* Kartografia
* Geodezja
http://pl.wikipedia.org/wiki/Geografia

Polangmar
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 84
Grading comment
Bardzo dziękuję za wszystkie propozycje!
Beata

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  groszek: TAK!!! - geografia to nauka o przestrzeni, środowisku i krajobrazie. Pełna zgoda odnosnie do podanego wyżej objasnienia. Z uwagi na szeroki zakres przedmiotu badań geografii można mówić o "naukach geograficznych".
7 hrs
  -> Dziękuję za wsparcie merytoryczne.:)