KudoZ home » English to Polish » Geography

deer park

Polish translation: park myśliwski (łowiecki)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:deer park
Polish translation:park myśliwski (łowiecki)
Entered by: CarrieRooster

15:36 Sep 18, 2011
English to Polish translations [PRO]
Geography
English term or phrase: deer park
Jako miejsce, gdzie rośnie drzewo. Niestety, więcej kontekstu nie mam. Park zwierzyny płowej?
CarrieRooster
park myśliwski (łowiecki)
Explanation:
park myśliwski, gdzie niegdyś polowano na jelenie - jeśli chcesz koniecznie zachować te jelenie ;)

Ja własnie w taki sposób tłumaczyłam deer park i deer estate w jednym z tłumaczeń.

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2011-09-18 16:27:46 GMT)
--------------------------------------------------

Następnie wicekról Karola II (panującego na Wyspie Brytyjskiej w latach 1630 - 1685), Lord Ormonde, utworzył tu Królewski Park Łowiecki, w którym hodowano bażanty oraz dzikie jelenie.
http://www.biletyautokarowe.pl/przewodniki/irlandia/phoenix-...

W notatce opublikowanej w prasie naukowej o nowym gatunku jelenia, Milne–Edwards zaznaczył, że jedyną ostoją tych zwierząt jest cesarski park łowiecki pod Pekinem.
http://parafia-siennica.pl/index.php?pokaz=a_czytelnia/przyr...

Park łowiecki w Starym Kawkowie
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:WQQnrBSTrFgJ:jonk...

Rumuńska firma, która posiada park łowiecki na terenie 350 hektarów (150 ha terenów rolniczych i 200 ha lasu) w pobliżu Budapesztu, poszukuje partnerów do rozwoju (wspólne przedsięwzięcie).
http://www.een.sopot.pl/main.php?fid=422&pg=33&type=full&id_...

Park myśliwski to bezpośrednio przylegający do pałacu ogród formalny ze stożkami z cisów z początku XVIII wieku i rabatami kwiatowymi z XIX i XX wieku.
http://www.ogrodowisko.pl/artykuly/34-ogrody-angielskie-hamp...

W Taq-e Bustan, w irańskiej prowincji Kermanszach, odkryto fragmenty murów z cegły suszonej, które otaczały niegdyś park myśliwski sasanidzkiego władcy Chosroesa II (590-628).
http://www.archeo.uw.edu.pl/iran/niusy_tekst.html

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-09-18 16:47:06 GMT)
--------------------------------------------------

Nie znam kontekstu, ale jeśli w tym parku na pewno juz nie poluje się na jelonki, to dodanie słowa 'dawne' wydaje się dobrym pomysłem.

Wydaje mi się, że mówiąc 'park myśliwski' raczej ma się na myśli albo tereny, na których znajdują się zwierzęta łowne np. jelenie, bażanty itp. (ale żyją sobie w spokoju, nikt na nie nie poluje), albo (i to częściej) stare parki myśliwskie, które w dzisiejszych czasach już nie pełnią tej funkcji. Pewności jednak nie mam, a wiadomo - zawsze lepiej się ubezpieczyć.

Tak więc jestem za "dawnym parkiem łowieckim".
Selected response from:

Elzbieta Petlicka
United States
Grading comment
Dziękuję.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2park myśliwski (łowiecki)
Elzbieta Petlicka
2 -1Deer Park,
Vaddy Peters


Discussion entries: 2





  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): -1
Deer Park,


Explanation:
Deer Park is a city in Spokane County, Washington, in the United States. The population was 3652 at the 2010 census.
Deer Park Hotel is situated in the grounds of Howth Castle, North County Dublin and boasts 4 parkland golf courses and DP Spa.
Find Homes For Sale in Deer Park. Search Deer Park, New York real estate
Deer Park Town Center :: 20530 N. Rand Road, IL, 60010 :: 847.726 ...
Deer Park Hotel (Polonnaruwa, Sri Lanka) - Hotel Reviews ...
Deer Park, Kuala Lumpur: See 6 reviews, articles, and 8 photos of Deer Park, ranked No.88 on TripAdvisor among 117 attractions
Deer Park is a city in the U.S. state of Texas within the Houston–Sugar Land–Baytown metropolitan area. The city is located in Harris County

Vaddy Peters
Notes to answerer
Asker: Sorry, not a city, an area where a tree grows, like parkland, woodland, etc.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Nazwa własna byłaby zapisana wielkimi literami.
6 hrs

45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
park myśliwski (łowiecki)


Explanation:
park myśliwski, gdzie niegdyś polowano na jelenie - jeśli chcesz koniecznie zachować te jelenie ;)

Ja własnie w taki sposób tłumaczyłam deer park i deer estate w jednym z tłumaczeń.

--------------------------------------------------
Note added at 51 mins (2011-09-18 16:27:46 GMT)
--------------------------------------------------

Następnie wicekról Karola II (panującego na Wyspie Brytyjskiej w latach 1630 - 1685), Lord Ormonde, utworzył tu Królewski Park Łowiecki, w którym hodowano bażanty oraz dzikie jelenie.
http://www.biletyautokarowe.pl/przewodniki/irlandia/phoenix-...

W notatce opublikowanej w prasie naukowej o nowym gatunku jelenia, Milne–Edwards zaznaczył, że jedyną ostoją tych zwierząt jest cesarski park łowiecki pod Pekinem.
http://parafia-siennica.pl/index.php?pokaz=a_czytelnia/przyr...

Park łowiecki w Starym Kawkowie
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:WQQnrBSTrFgJ:jonk...

Rumuńska firma, która posiada park łowiecki na terenie 350 hektarów (150 ha terenów rolniczych i 200 ha lasu) w pobliżu Budapesztu, poszukuje partnerów do rozwoju (wspólne przedsięwzięcie).
http://www.een.sopot.pl/main.php?fid=422&pg=33&type=full&id_...

Park myśliwski to bezpośrednio przylegający do pałacu ogród formalny ze stożkami z cisów z początku XVIII wieku i rabatami kwiatowymi z XIX i XX wieku.
http://www.ogrodowisko.pl/artykuly/34-ogrody-angielskie-hamp...

W Taq-e Bustan, w irańskiej prowincji Kermanszach, odkryto fragmenty murów z cegły suszonej, które otaczały niegdyś park myśliwski sasanidzkiego władcy Chosroesa II (590-628).
http://www.archeo.uw.edu.pl/iran/niusy_tekst.html

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2011-09-18 16:47:06 GMT)
--------------------------------------------------

Nie znam kontekstu, ale jeśli w tym parku na pewno juz nie poluje się na jelonki, to dodanie słowa 'dawne' wydaje się dobrym pomysłem.

Wydaje mi się, że mówiąc 'park myśliwski' raczej ma się na myśli albo tereny, na których znajdują się zwierzęta łowne np. jelenie, bażanty itp. (ale żyją sobie w spokoju, nikt na nie nie poluje), albo (i to częściej) stare parki myśliwskie, które w dzisiejszych czasach już nie pełnią tej funkcji. Pewności jednak nie mam, a wiadomo - zawsze lepiej się ubezpieczyć.

Tak więc jestem za "dawnym parkiem łowieckim".

Elzbieta Petlicka
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 11
Grading comment
Dziękuję.
Notes to answerer
Asker: To mnie przekonuje, dzięki :) Zastanawiam się tylko , czy park łowiecki nie sugeruje, że w tych parkach nadal poluje się na biedne jelonki, bo "deer park" to chyba obecnie głównie tereny rekreacyjne, dawne tereny łowieckie. Może właśnie dodać słowo "dawne"?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  p_t
3 hrs
  -> dziękuję

agree  Polangmar
6 hrs
  -> dziękuję