KudoZ home » English to Polish » Government / Politics

a foreign-policy hawk

Polish translation: zwolennik/przedstawiciel twardej linii/twardego stanowiska w polityce zagranicznej


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:a foreign-policy hawk
Polish translation:zwolennik/przedstawiciel twardej linii/twardego stanowiska w polityce zagranicznej

14:16 Nov 25, 2008
English to Polish translations [PRO]
Government / Politics / politics
English term or phrase: a foreign-policy hawk
in the field of politics, in reference to a politician
Aleksandra Witek
zwolennik/przedstawiciel twardej linii/twardego stanowiska w polityce zagranicznej
Explanation:
jastrząb w sprawach p.z. też ok jak dla mnie:)
Selected response from:

barrt
Grading comment
To tłumaczenie najlepiej precyzuje cechy takiegoż polityka
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2zwolennik/przedstawiciel twardej linii/twardego stanowiska w polityce zagranicznejbarrt
5specjalista/spec/ekspert od polityki zagranicznej
Mariusz Stepien
4 +1jastrząb
Adam Lankamer


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
jastrząb


Explanation:
wg mnie wystarczy - chyba nie ma możliwości, żeby ktoś był jastrzębiem tylko w polityce zagranicznej, a już nie np. w polityce wewnętrznej

Adam Lankamer
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 116

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kubson: jeśli się nie zajmuje wewnętrzną, to owszem ;) ale to najbardziej naturalna opcja
4 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
specjalista/spec/ekspert od polityki zagranicznej


Explanation:
Jastrząb zalatuje kalką, choć też jest OK.


Mariusz Stepien
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
zwolennik/przedstawiciel twardej linii/twardego stanowiska w polityce zagranicznej


Explanation:
jastrząb w sprawach p.z. też ok jak dla mnie:)

barrt
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
To tłumaczenie najlepiej precyzuje cechy takiegoż polityka

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bubz: lub krocej "zwolennik twardej polityki zagranicznej", a byc moze nawet "prowojennej polityki zagranicznej", bo cos mi sie wydaje, ze o to chodzi
10 hrs

agree  Polangmar
12 hrs




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (3): Dariusz Saczuk, Kornelia Longoria, Adam Lankamer