KudoZ home » English to Polish » Government / Politics

affirmative action

Polish translation: akcja afirmatywna


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:affirmative action
Polish translation:akcja afirmatywna

19:16 Jan 15, 2003
English to Polish translations [Non-PRO]
Government / Politics / politics
English term or phrase: affirmative action
affirmative action for minorities
natalia dueholm
akcja afirmatywna
Explanation:
Tak to zawsze było tłumaczone.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-15 19:27:01 (GMT)
--------------------------------------------------

akcja afirmatywna. Terminem tym określa się działania władz nadające przywileje - na przykład w dostępie do kształcenia lub zatrudnienia - pewnym wyróżnionym grupom społecznym, co uzasadniane bywa tym, że tylko takie specjalne ich traktowanie może cofnąć skutki trwającej od wielu lat dyskryminacji tych grup i ich upośledzenia.

Więcej: http://czytelnia.onet.pl/0,1091221,5,do_czytania.html

Innych referencji też można znaleźć mnóstwo, wystarczy wpisać \"akcja afirmatywna\" w dowolnej wyszukiwarce.
Selected response from:

Adam Zakrzewski
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4akcja afirmatywna
Adam Zakrzewski
4dzialanie afirmatywne
labusga


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dzialanie afirmatywne


Explanation:
dzialanie afirmatywne na rzecz mniejszosci

pozdr.
wl

labusga
Argentina
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish, Native in GermanGerman

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
akcja afirmatywna


Explanation:
Tak to zawsze było tłumaczone.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-15 19:27:01 (GMT)
--------------------------------------------------

akcja afirmatywna. Terminem tym określa się działania władz nadające przywileje - na przykład w dostępie do kształcenia lub zatrudnienia - pewnym wyróżnionym grupom społecznym, co uzasadniane bywa tym, że tylko takie specjalne ich traktowanie może cofnąć skutki trwającej od wielu lat dyskryminacji tych grup i ich upośledzenia.

Więcej: http://czytelnia.onet.pl/0,1091221,5,do_czytania.html

Innych referencji też można znaleźć mnóstwo, wystarczy wpisać \"akcja afirmatywna\" w dowolnej wyszukiwarce.

Adam Zakrzewski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Jurewicz: albo afirmacyjna - za PWN Oxfordem
13 mins

agree  Piotr Kurek
14 mins

agree  leff
50 mins

agree  maciejm: afirmacyjna
3 hrs