bind and eliminate

Polish translation: jednomyśna likwidacja /jednomyślne usunięcie

English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Government / Politics / article about UE
English term or phrase: bind and eliminate
W artykule poświęconym planom Komisji Europejskiej mam następujące zdanie:
The EC’s actions are contrary to the spirit and letter of the ITA, which requires its 69 signatories to bind and eliminate duties on covered products wherever they are classified.

Roboczo przetłumaczyłam je w sposób, który pomija słowo "bind":
Działania KE są niezgodne z duchem i literą umowy ITA, która zobowiązuje swoich 69 sygnatariuszy do likwidacji ceł na produkty objęte umową niezależnie od ich klasyfikacji.

Czy macie jakiś pomysł na to, co ten czasownik może tu znaczyć? W internecie w ogóle nie znajduję tego w kontekście biznesu czy polityki, tylko np. w znaczeniu wiązania i eliminowania toksyn... będę wdzięczna za pomoc!
magda_b
Polish translation:jednomyśna likwidacja /jednomyślne usunięcie
Explanation:
Wydaje mi się, że Pani zdanie już samo w sobie jest przetłumaczone bardzo dobrze, a słowo 'bind' podkreślać będzie jedynie, iż działania sygnatariuszy będą spójne.
Selected response from:

MIROSLAW SZEWCZYK
United Kingdom
Grading comment
w końcu też tak zrobiłam ;)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3jednomyśna likwidacja /jednomyślne usunięcie
MIROSLAW SZEWCZYK
3zobowiązuje do obietnicy niepodwyższania i likwidacji
Frank Szmulowicz, Ph. D.


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zobowiązuje do obietnicy niepodwyższania i likwidacji


Explanation:
Binding a Tariff
A promise by a country not to raise its tariffs for the foreseeable future
. Binding a tariff is considered favorable for international trade because it gives potential exporters and importers a level of certainty they otherwise would not have. The World Trade Organization encourages tariff binding.
https://financial-dictionary.thefreedictionary.com/Binding a...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 71

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
jednomyśna likwidacja /jednomyślne usunięcie


Explanation:
Wydaje mi się, że Pani zdanie już samo w sobie jest przetłumaczone bardzo dobrze, a słowo 'bind' podkreślać będzie jedynie, iż działania sygnatariuszy będą spójne.

MIROSLAW SZEWCZYK
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 3
Grading comment
w końcu też tak zrobiłam ;)