KudoZ home » English to Polish » History

iron-set gilded bronzed

Polish translation: brąz złocony i dekorowany damaskinażem z żelaza


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:iron-set gilded bronzed
Polish translation:brąz złocony i dekorowany damaskinażem z żelaza
Entered by: Quyuan

18:31 Sep 13, 2011
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - History / archeologia
English term or phrase: iron-set gilded bronzed
The inlay technique was advanced, as we find an iron-set gilded bronze ornament in the shape of turtle.

Tekst dotyczy różnych technik damaskinażu - złotem, srebrem i tej określanej "iron-set gilded bronze"
Quyuan
brąz złocony i dekorowany intarsją z żelaza
Explanation:
Żelazny (?) drut mógłby imitować spojenia płyt pancerza. Ciemny, prawie czarny wzór na złotym tle - może o to chodzi.
Tutaj iron-set = dekorowany żelazem, analogicznie do np. diamond-set watch = zegarek dekorowany/wysadzany brylantami.
Jeżeli to technika z czasów stali damasceńskiej, to rzeczywiście może być żelazo.
Są ilustracje?
Selected response from:

Andrzej Mierzejewski
Poland
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3brąz złocony i dekorowany intarsją z żelaza
Andrzej Mierzejewski
3złocony brąz z domieszką żelaza
Marlena Dobosz


Discussion entries: 1





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
złocony brąz z domieszką żelaza


Explanation:
ornamenty ze złoconego brązu z domieszką żelaza
lub:
ornamenty ze złoconego brązu osadzone w żelazie

Marlena Dobosz
Native speaker of: Polish

16 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
iron-set gilded bronze
brąz złocony i dekorowany intarsją z żelaza


Explanation:
Żelazny (?) drut mógłby imitować spojenia płyt pancerza. Ciemny, prawie czarny wzór na złotym tle - może o to chodzi.
Tutaj iron-set = dekorowany żelazem, analogicznie do np. diamond-set watch = zegarek dekorowany/wysadzany brylantami.
Jeżeli to technika z czasów stali damasceńskiej, to rzeczywiście może być żelazo.
Są ilustracje?

Andrzej Mierzejewski
Poland
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 11
Notes to answerer
Asker: Niestety nie ma. Przy okazji, intarsja to chyba raczej drewno, tak jak inkrustracja to kamienie szlachetne. Metal w metalu to chyba damaskinaż. Czyli złocony brąz z damaskinażem z żelaza


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: Raczej ze stali - żelazo zbyt szybko rdzewieje.
2 days 4 hrs