KudoZ home » English to Polish » Idioms / Maxims / Sayings

religious stuff

Polish translation: sprawy religijne/religijność


16:53 Oct 22, 2007
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings / wyrażenie
English term or phrase: religious stuff
...albo church stuff. Proszę o jakieś podpowiedzi, jak to przełożyć. To się w książce bardzo często pojawia, chodzi o wszystkie związane z kościołem sprawy: śpiew, modlitwa, nabożeństwa, cała "otoczka".
maruna
Polish translation:sprawy religijne/religijność
Explanation:
... a nawet 'religijna ściema' czy 'religijny sos' -- zależnie od kontekstu/nastawienia mówiącego itp.
Selected response from:

Maciek Drobka
Poland
Grading comment
Bardziej pasuje ten "sos". Gdzieś na końcu ucha mam jeszcze jakieś określenie, ale nie mogę go złapać.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3elementy religijne
iseult
3sztafaż religijny
Jerzy Matwiejczuk
3sprawy religijne/religijność
Maciek Drobka


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sprawy religijne/religijność


Explanation:
... a nawet 'religijna ściema' czy 'religijny sos' -- zależnie od kontekstu/nastawienia mówiącego itp.

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 77
Grading comment
Bardziej pasuje ten "sos". Gdzieś na końcu ucha mam jeszcze jakieś określenie, ale nie mogę go złapać.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sztafaż religijny


Explanation:
Nawet brzmi podobnie :)

Jerzy Matwiejczuk
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 71

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
elementy religijne


Explanation:
być może da się w tym wszystko ująć...

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-10-22 22:06:02 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.zhr.pl/drogowskazy/51_5.htm

iseult
United States
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8