KudoZ home » English to Polish » Idioms / Maxims / Sayings

box sb into sth

Polish translation: narzucać komuś coś


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:box sb into sth
Polish translation:narzucać komuś coś
Entered by: Monika Lipiec

19:39 Oct 23, 2007
English to Polish translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings / gender
English term or phrase: box sb into sth
Mam problem ze zgrabnym przetłumaczeniem zdania zawierającego powyższy terminu. Kontekst:

It might seem obvious to say that gender stereotyping is not heplful, but it happens; so I would urge all parents to reflect carefully on what they are saying to their child. Are you boxing him into a way of behaving that is right for you but not right for him?

coś z szufladkowaniem mi tu się pałęta po umyśle, ale średnio mi tu pasuje. Jak ten bełkot ładnie przełożyć na polski?

Szerszy kontekst - poradnik dot. wychowania dzieci.
Monika Lipiec
narzucać
Explanation:
czy usiłujesz narzucić zachowania...
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Punkty przyznaję według głosów, chociaż wciskanie mi się też podoba ;)

Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5narzucać
Andrzej Lejman
3 +1wpajać komuś coś
IwonaASzymaniak
4zmuszać kogoś do czegoś
Stanislaw Czech, MCIL
3wciskać we wzorce/sposoby zachowania
allp
3wymóc na kimś zachowanie
EnglishDirect


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wymóc na kimś zachowanie


Explanation:
sugestia...

EnglishDirect
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 17

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
narzucać


Explanation:
czy usiłujesz narzucić zachowania...

Andrzej Lejman
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Punkty przyznaję według głosów, chociaż wciskanie mi się też podoba ;)

Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dariusz Saczuk: sposób zachowania.
4 mins

agree  iseult: z poprawką Dariusza ;))
3 hrs

agree  whole grain
11 hrs

agree  Barbara Gadomska
12 hrs

agree  Miroslawa Jodlowiec
17 hrs

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zmuszać kogoś do czegoś


Explanation:
Pozdrawiam

SC

Stanislaw Czech, MCIL
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
wpajać komuś coś


Explanation:
Może w tym konekście będzie tu pasować.
wpajasz mu sposób zachowania, który...

IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomasz Sienicki
40 mins
  -> dziekuję :-)

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
wciskać we wzorce/sposoby zachowania


Explanation:
trochę kolokwialnie, ale to chyba ten odcień :)

allp
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 106