KudoZ home » English to Polish » Idioms / Maxims / Sayings

fall flat on your face

Polish translation: dostac po tylku (dupie)


12:08 Nov 5, 2007
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings / wyrażenie
English term or phrase: fall flat on your face
- Just leave them alone (sektę). If you don't believe me, just try to break up their little church. See how far you go. After you fall flat on your face, you can thank God you live in a country where hreretics like Armond can still roam free, because his freedom is your freedom.
Proste jak barszcz, a ja nie wiem, jak sobie z tym poradzić... :) o co mu chodzi? Że "upadnie na twarz" w sensie "nie uda mu się, dozna klęski"??
maruna
Polish translation:dostac po tylku (dupie)
Explanation:
to oznacza jak ci sie stanie cos zlego
Selected response from:

CalBoy
Grading comment
Bohater jest zdenerwowany i może nie przebierać w słowach. Wersja pierwsza...
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4kiedy już zdasz sobie sprawę, że głową muru nie przebijesz
Tomasz Kościuczuk
4 +1upaść na pyskanna lempek
3 +1dostac po tylku (dupie)
CalBoy
3kiedy strzelisz już tę głupotę
EnglishDirect


Discussion entries: 4





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
after you fall flat on your face
kiedy już zdasz sobie sprawę, że głową muru nie przebijesz


Explanation:
To najlepsze, co udało mi się dotychczas wymyślić - po pierwsze metafora, po drugie domyślnie występuje w niej twarz jako część głowy, a po trzecie wydaje się odpowiadać intencjom autora:-)

Z upadaniem na twarz raczej nie eksperymentowałbym - upaść na głowę to potocznie być niespełna rozumu.

Tomasz Kościuczuk
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  allp
1 hr
  -> Dziękuję.

agree  xxxAnnaGalway
2 hrs
  -> Dziękuję.

neutral  iseult: nie bardzo to widzę w ten sposób, tu raczej chodzi o sytację, kiedy musisz czegoś doświadczyć, żeby wiedzieć, ze jest złe...
3 hrs

agree  Joanna Borowska
21 hrs
  -> Dziękuję.

agree  whole grain: moim zdaniem trafia w sedno
1 day1 hr
  -> Dziękuję, ale znów tyłek zwyciężył z głową:-)

35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kiedy strzelisz już tę głupotę


Explanation:
tak to rozumiem

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2007-11-05 12:43:56 GMT)
--------------------------------------------------

idioms.thefreedictionary.com/fall+flat+on+its+face

EnglishDirect
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 17

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
upaść na pysk


Explanation:
upaść na pysk. Styl potoczny,luźny.

anna lempek
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  skisteeps
11 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
dostac po tylku (dupie)


Explanation:
to oznacza jak ci sie stanie cos zlego

CalBoy
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 15
Grading comment
Bohater jest zdenerwowany i może nie przebierać w słowach. Wersja pierwsza...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
22 hrs
  -> txs