KudoZ home » English to Polish » Idioms / Maxims / Sayings

See that you tell no one.

Polish translation: Bacz, abyś nikomu nic nie mówił


11:30 Nov 9, 2007
English to Polish translations [PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings / Wyrażenie
English term or phrase: See that you tell no one.
cudotwórca dotyka kobiety, dość zaangażowanej religijnie, tak że ona odczuwa wstrząs... i mówi to.
maruna
Polish translation:Bacz, abyś nikomu nic nie mówił
Explanation:
Mar. 1:44
44. I rzekł mu: Bacz, abyś nikomu nic nie mówił; ale idź, pokaż się kapłanowi i złóż za swoje oczyszczenie ofiarę, jaką nakazał Mojżesz, na świadectwo dla nich.
(BW)
Do kompletu Biblia Warszawska i Ewangelia Marka.
Selected response from:

mrall
Poland
Grading comment
Tak, to DOKŁADNIE o to chodziło, bo ten cudotwórca jest uważany za Mesjasza!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Pamiętaj, nikomu ani słowa...
Magdalena Wysmyk
4 +4Uważaj, nie mów nikomu.
Maciek Drobka
5 +1Bacz, abyś nikomu nic nie mówiłmrall
4Tylko nie mów nikomu
Justyna Cuper
4tylko nikomu nic nie mówMarek Daroszewski (MrMarDar)
3Tylko nikomu, ani słowa...
EnglishDirect


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Uważaj, nie mów nikomu.


Explanation:
Słowa Jezusa z Ewangelii św. Mateusza (8,4).

Tł. wg Biblii Tysiąclecia.

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 77

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pawel Bartoszewicz: jestem zdecydowanie za tą propozycją, gdyż jest to nawiązanie do Biblii, czyli niuans, którego w tym konkretnym kontekście nie można pominąć
56 mins
  -> Też mi się tak wydaje, dziękuję.

agree  bajbus: biorąc pod uwagę kontekst, jestem za Twoją wersją
1 hr
  -> dziękuję

agree  dinde: również
5 hrs
  -> dziękuję

agree  Polangmar: Jeśli ma być religijnie.:)
1 day13 hrs
  -> dziękuję

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
see that you tell no one.
tylko nikomu nic nie mów


Explanation:
propozycja - ew. bardziej formalnie 'tylko niech Pani nikomu nic nie mówi'

Marek Daroszewski (MrMarDar)
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 55

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
see that you tell no one.
Tylko nie mów nikomu


Explanation:
jeżeli mówi to cudotwórca....

Justyna Cuper
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 7

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
see that you tell no one.
Pamiętaj, nikomu ani słowa...


Explanation:


Magdalena Wysmyk
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Malwina Chełminiak: Zgrabne :)
0 min
  -> Dziękuję.

agree  whole grain
1 hr
  -> Dziękuję.

agree  legato: Wszyskie propo dobre, ale ta najlepsza.
4 hrs
  -> Dziękuję.

agree  Polangmar
1 day13 hrs
  -> Dziękuję.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
see that you tell no one.
Tylko nikomu, ani słowa...


Explanation:
.

EnglishDirect
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 17

12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
see that you tell no one.
Bacz, abyś nikomu nic nie mówił


Explanation:
Mar. 1:44
44. I rzekł mu: Bacz, abyś nikomu nic nie mówił; ale idź, pokaż się kapłanowi i złóż za swoje oczyszczenie ofiarę, jaką nakazał Mojżesz, na świadectwo dla nich.
(BW)
Do kompletu Biblia Warszawska i Ewangelia Marka.

mrall
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20
Grading comment
Tak, to DOKŁADNIE o to chodziło, bo ten cudotwórca jest uważany za Mesjasza!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar: Jeśli ma być religijnie.:)
1 day1 hr