KudoZ home » English to Polish » Idioms / Maxims / Sayings

a white elephant

Polish translation: chybiony (nietrafiony) zakup, bubel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:a white elephant
Polish translation:chybiony (nietrafiony) zakup, bubel

09:05 Dec 21, 2010
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2010-12-24 09:54:09 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Polish translations [Non-PRO]
Art/Literary - Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: a white elephant
Szukam jakiegoś zgrabnego tłumaczenia, sens rozumiem
Ewa Bielczyk
chybiony (nietrafiony) zakup, bubel
Explanation:
zależy do czego to się odnosi

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2010-12-21 09:26:37 GMT)
--------------------------------------------------

W takim wypadku dałabym: Projekt X jest zupełnie nietrafiony/ chybiony. Ewentualnie do niczego się nie nadaje.
Selected response from:

Małgorzata Szczypińska, PhD
Poland
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3kawał świetnej nikomu niepotrzebnej roboty
rzima
3coś bezużytecznego
IwonaASzymaniak
3chybiony (nietrafiony) zakup, bubel
Małgorzata Szczypińska, PhD


Discussion entries: 13





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
chybiony (nietrafiony) zakup, bubel


Explanation:
zależy do czego to się odnosi

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2010-12-21 09:26:37 GMT)
--------------------------------------------------

W takim wypadku dałabym: Projekt X jest zupełnie nietrafiony/ chybiony. Ewentualnie do niczego się nie nadaje.

Małgorzata Szczypińska, PhD
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Crannmer: Pojęcia "chybiony zakup" i "bubel" maja zupelnie różne znaczenia.
8 hrs
  -> Zgadza się, to była propozycja przed podaniem szerszego kontekstu.

28 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
coś bezużytecznego


Explanation:
nieprzydatnego

potrzebnego piąte koło u wozu lub jak dziura w moście

czasem zawalidroga (jeśli o budynku),


IwonaASzymaniak
United Kingdom
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 12

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
a white elephant project
kawał świetnej nikomu niepotrzebnej roboty


Explanation:
może tak :-)
popularność duża: http://bit.ly/gHjB1l, a znaczenie bardzo bliskie oryginałowi.

dopuszczalne są też wariacje na temat, np.
"kawał wielkiej, wspaniałej, bardzo drogiej i nikomu niepotrzebnej inwestycji", o ile project to inwestycja. Jeśli to nie inwestycja, to proponuję inicjatywa. "kawał wielkiej, wspaniałej, bardzo drogiej i nikomu niepotrzebnej inicjatywy" - nie wiem czy nie brzmi lepiej :-)

rzima
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8




Voters for reclassification
as
PRO / non-PRO
PRO (2): rzima, IwonaASzymaniak