KudoZ home » English to Polish » Insurance

Home Responsibilities Protection

Polish translation: program opłacania składek emerytalnych w okresie pozostawania bez pracy z powodu opieki nad członkiem rodziny


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Home Responsibilities Protection
Polish translation:program opłacania składek emerytalnych w okresie pozostawania bez pracy z powodu opieki nad członkiem rodziny
Entered by: Polangmar

08:47 Feb 22, 2008
English to Polish translations [PRO]
Social Sciences - Insurance
English term or phrase: Home Responsibilities Protection
Home Responsibilities Protection (HRP) protects basic State Pension rights. You may get HRP if Child Benefit is warded to you
strunka
program opłacania składek emerytalnych w okresie pozostawania bez pracy z powodu opieki
Explanation:
Pełna wersja:
program opłacania składek emerytalnych w okresie pozostawania bez pracy z powodu opieki nad członkiem rodziny

Child Benefit zapewnia również osobom niepracującym lub mało zarabiającym, które opiekują się dziećmi, świadczenia emerytalne. Takie osoby są obejmowane programem rządowym Home Responsibilities Protection. Dzięki niemu każdy rok pobierania Child Benefit jest im zaliczany jako rok pracy i gwarantuje potem podstawową emeryturę. Żeby skorzystać z tego prawa, należy posiadać stały numer NIN (National Insurance Number).
http://tinyurl.com/268zgl

Jeśli przez jakiś czas nie pracowałeś, bo np. opiekowałeś się dziećmi, liczba lat kwalifikujących cię do otrzymania emerytury rządowej zostanie zmniejszona o ten okres. Prawa matek, ojców i opiekunów osób niepełnosprawnych chroni rządowy program Home Responsibilities Protection.
http://tinyurl.com/yu6fwj
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
dzięki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4program opłacania składek emerytalnych w okresie pozostawania bez pracy z powodu opiekiPolangmar
4program HRP
Dominika Schoenborn


Discussion entries: 1





  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
home responsibilities protection
program HRP


Explanation:
objaśnienie poniżej; nie ma chyba polskiego odpowiednika;

Child Benefit może pomóc osobie, która opiekuje się dzieckiem i nie pracuje, w chronieniu interesów emerytalnych. Za każdy pełny rok otrzymywania świadczenia i pozostawania w domu, kiedy osoba opiekująca się dzieckiem nie płaci wystarczających kwot na ubezpieczenie społeczne, by móc liczyć na podstawową emeryturę, automatycznie otrzymuje Home Responsibilities Protection. Jest to program rządowy, który ma ułatwić osobom niepracującym lub mało zarabiającym, ale opiekującym się innymi do zarejestrowania tych lat jako lata pracy i starania się później, po osiągnięciu wielu emerytalnego o zaliczenie tych lat do emerytury w Wielkiej Brytanii. Niepracujący rodzice pobierający Child Benefit są wpisywani do tego programu automatycznie. Warunkiem jest posiadanie stałego National Insurance Number.




    Reference: http://goniec.com
Dominika Schoenborn
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
program opłacania składek emerytalnych w okresie pozostawania bez pracy z powodu opieki


Explanation:
Pełna wersja:
program opłacania składek emerytalnych w okresie pozostawania bez pracy z powodu opieki nad członkiem rodziny

Child Benefit zapewnia również osobom niepracującym lub mało zarabiającym, które opiekują się dziećmi, świadczenia emerytalne. Takie osoby są obejmowane programem rządowym Home Responsibilities Protection. Dzięki niemu każdy rok pobierania Child Benefit jest im zaliczany jako rok pracy i gwarantuje potem podstawową emeryturę. Żeby skorzystać z tego prawa, należy posiadać stały numer NIN (National Insurance Number).
http://tinyurl.com/268zgl

Jeśli przez jakiś czas nie pracowałeś, bo np. opiekowałeś się dziećmi, liczba lat kwalifikujących cię do otrzymania emerytury rządowej zostanie zmniejszona o ten okres. Prawa matek, ojców i opiekunów osób niepełnosprawnych chroni rządowy program Home Responsibilities Protection.
http://tinyurl.com/yu6fwj

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 614
Grading comment
dzięki