fronting carrier

Polish translation: ubezpieczyciel frontingowy; ubezpieczyciel nominalny/formalny

English term or phrase:fronting carrier
Polish translation:ubezpieczyciel frontingowy; ubezpieczyciel nominalny/formalny
Entered by: Polangmar

22:30 Nov 30, 2009
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance
English term or phrase: fronting carrier
The updated version of the guidelines for the general insurance subsidiaries will include the proposed definition adjustment for Fronting Carrier
Katarzyna Landsberg-Polubok
ubezpieczyciel frontingowy
Explanation:
Synonimy:
- frontingowe towarzystwo ubezpieczeniowe
- frontingowa firma ubezpieczeniowa
- frontingowy zakład ubezpieczeń

Firma frontingowa ubezpiecza daną firmę, a następnie reasekuruje to ubezpieczenie w jej towarzystwie zależnym, otrzymując za to prowizję.
http://tinyurl.com/yd8t8t4

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2009-11-30 23:21:18 GMT)
--------------------------------------------------

Nie wiem, czy określenie frontier weszło już do języka polskiego (mam nadzieję, że nie):

"W 2004 roku Biuro współpracowało z reasekuratorami AXA, FMI, Chubb, CNA w ramach aranżacji ochrony ubezpieczeniowej, w których Firma Ubezpieczeniowa pełniła rolę frontiera."
http://www.proz.com/kudoz/960715

Fronting

Postępowanie polegające na tym, że z jakiegoś powodu ubezpieczyciel akceptuje ubezpieczenie pod własnym szyldem, chociaż dzieli się ubezpieczeniem z innym lub innymi ubezpieczycielami.
http://radzikowski.strony.pl/slowf.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-11-30 23:46:28 GMT)
--------------------------------------------------

Inny "wynalazek" to przymiotnik "frontujący": http://tinyurl.com/yets956 .
Myślę, że przy mniej dosłownym tłumaczeniu można użyć przymiotników "nominalny/formalny/oficjalny".
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ubezpieczyciel frontingowy
Polangmar
3 -1firma reasekuracyjna
Jarosław Napierała


Discussion entries: 2





  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
firma reasekuracyjna


Explanation:
http://209.85.129.132/search?q=cache:BktjXDdZ4ygJ:www.specan...

Jarosław Napierała
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Polangmar: Sorry, ale na odwrót: "fronting carrier" to firma reasekurowana. (Firma reasekuracyjna to firma, która ubezpiecza inne zakłady ubezpieczeń: http://tinyurl.com/yjd2ybd )
6 mins
  -> of course ! tak to jest, jak się odpowiada po północy i całym dniu pracy :(

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ubezpieczyciel frontingowy


Explanation:
Synonimy:
- frontingowe towarzystwo ubezpieczeniowe
- frontingowa firma ubezpieczeniowa
- frontingowy zakład ubezpieczeń

Firma frontingowa ubezpiecza daną firmę, a następnie reasekuruje to ubezpieczenie w jej towarzystwie zależnym, otrzymując za to prowizję.
http://tinyurl.com/yd8t8t4

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2009-11-30 23:21:18 GMT)
--------------------------------------------------

Nie wiem, czy określenie frontier weszło już do języka polskiego (mam nadzieję, że nie):

"W 2004 roku Biuro współpracowało z reasekuratorami AXA, FMI, Chubb, CNA w ramach aranżacji ochrony ubezpieczeniowej, w których Firma Ubezpieczeniowa pełniła rolę frontiera."
http://www.proz.com/kudoz/960715

Fronting

Postępowanie polegające na tym, że z jakiegoś powodu ubezpieczyciel akceptuje ubezpieczenie pod własnym szyldem, chociaż dzieli się ubezpieczeniem z innym lub innymi ubezpieczycielami.
http://radzikowski.strony.pl/slowf.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-11-30 23:46:28 GMT)
--------------------------------------------------

Inny "wynalazek" to przymiotnik "frontujący": http://tinyurl.com/yets956 .
Myślę, że przy mniej dosłownym tłumaczeniu można użyć przymiotników "nominalny/formalny/oficjalny".

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 614
Grading comment
dziękuję!