KudoZ home » English to Polish » Insurance

Third Party Policyholder/Company Name:

Polish translation: osoba trzecia objęta ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej/nazwa firmy ubezpieczeniowej

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Third Party Policyholder/Company Name:
Polish translation:osoba trzecia objęta ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej/nazwa firmy ubezpieczeniowej
Entered by: Frank Szmulowicz, Ph. D.

15:59 Feb 4, 2018
English to Polish translations [PRO]
Insurance
English term or phrase: Third Party Policyholder/Company Name:
Pola na karcie Bump Sheet, na której kierowca uczestniczący w wypadku zapisuje ważne dane uczestników wypadku drogowego.

Third Party Driver name
Third Party Policyholder/Company Name:
Third Party Vehicle Reg No.
Circumstances of incident
asia20002
Poland
osoba trzecia objęta ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej/nazwa firmy ubezpieczeniowej
Explanation:
Third party simply means the other party that is involved in the accident. In Malaysia, every motorized vehicle is required to have at least a Third Party insurance policy. This policy covers you against third party claims for injuries or death caused to them during an accident. It also covers against losses or damages to the third party’s property caused by your vehicle.

A Third Party claim is filed when you have been in an accident that was not your fault where the other party needs to pay for your damages. The other party will have at least TP insurance to pay for:

your bodily injury or death
your property (if his car ran into your house/ shop) and car.

https://www.ibanding.com/accident-making-a-third-party-claim...

cccccccccccccc
third-party insurance ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
https://glosbe.com/en/pl/third-party insurance
cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc

. W ten sposób, kończąc blok tematów związanych z klauzulą przedmiotu ubezpieczenia, nadszedł czas na kolejne omówienie dwóch pojęć, których "używa" klauzula przedmiotu ubezpieczenia - "osoby trzeciej" oraz "osób objętych ubezpieczeniem".

.in. poprzez jednoznaczną definicję "osoby trzeciej", kwestii objęcia ubezpieczeniem odpowiedzialności kontraktowej i quasi-kontraktowej.

Brzmi ona z reguły mniej więcej tak: osoba trzecia - to każda osoba nie będąca stroną umowy ubezpieczenia

http://dziennikubezpieczeniowy.pl/2003/02/25/Kluczowe_defini...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-02-04 17:52:58 GMT)
--------------------------------------------------

ccccccccc
Osoba trzecia – każda osoba pozostająca poza stosunkiem ubezpieczeniowym, w tym także osoby związane umową (kontraktem) z osobami objętymi ubezpieczeniem
https://www.generali.pl/files/biznes/OWU_Odpowiedzialnosci_C...
cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc

Osoba trzecia w ubezpieczeniu OC

Przez umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ubezpieczyciel zobowiązuje się do zapłacenia określonego w umowie odszkodowania za szkody wyrządzone osobom trzecim, wobec których odpowiedzialność za szkodę ponosi ubezpieczający albo ubezpieczony.
Trzy kryteria wyłączenia odpowiedzialności:
ze względu na brak odpowiedzialności według zasad ogólnych
ze względu na brak przymiotu osoby trzeciej
ze względu na zasady szczególne odnoszące się do danego ubezpieczenia OC
http://www2.wpia.uw.edu.pl/files//gs/Umowa ubezpieczenia OC ...
Selected response from:

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Grading comment
Dziękuję.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1osoba trzecia objęta ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej/nazwa firmy ubezpieczeniowej
Frank Szmulowicz, Ph. D.
2dodatkowy ubezpieczony
geopiet


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
third party policyholder/company name:
dodatkowy ubezpieczony


Explanation:
.

geopiet
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 93

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
third party policyholder/company name:
osoba trzecia objęta ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej/nazwa firmy ubezpieczeniowej


Explanation:
Third party simply means the other party that is involved in the accident. In Malaysia, every motorized vehicle is required to have at least a Third Party insurance policy. This policy covers you against third party claims for injuries or death caused to them during an accident. It also covers against losses or damages to the third party’s property caused by your vehicle.

A Third Party claim is filed when you have been in an accident that was not your fault where the other party needs to pay for your damages. The other party will have at least TP insurance to pay for:

your bodily injury or death
your property (if his car ran into your house/ shop) and car.

https://www.ibanding.com/accident-making-a-third-party-claim...

cccccccccccccc
third-party insurance ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
https://glosbe.com/en/pl/third-party insurance
cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc

. W ten sposób, kończąc blok tematów związanych z klauzulą przedmiotu ubezpieczenia, nadszedł czas na kolejne omówienie dwóch pojęć, których "używa" klauzula przedmiotu ubezpieczenia - "osoby trzeciej" oraz "osób objętych ubezpieczeniem".

.in. poprzez jednoznaczną definicję "osoby trzeciej", kwestii objęcia ubezpieczeniem odpowiedzialności kontraktowej i quasi-kontraktowej.

Brzmi ona z reguły mniej więcej tak: osoba trzecia - to każda osoba nie będąca stroną umowy ubezpieczenia

http://dziennikubezpieczeniowy.pl/2003/02/25/Kluczowe_defini...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-02-04 17:52:58 GMT)
--------------------------------------------------

ccccccccc
Osoba trzecia – każda osoba pozostająca poza stosunkiem ubezpieczeniowym, w tym także osoby związane umową (kontraktem) z osobami objętymi ubezpieczeniem
https://www.generali.pl/files/biznes/OWU_Odpowiedzialnosci_C...
cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc

Osoba trzecia w ubezpieczeniu OC

Przez umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ubezpieczyciel zobowiązuje się do zapłacenia określonego w umowie odszkodowania za szkody wyrządzone osobom trzecim, wobec których odpowiedzialność za szkodę ponosi ubezpieczający albo ubezpieczony.
Trzy kryteria wyłączenia odpowiedzialności:
ze względu na brak odpowiedzialności według zasad ogólnych
ze względu na brak przymiotu osoby trzeciej
ze względu na zasady szczególne odnoszące się do danego ubezpieczenia OC
http://www2.wpia.uw.edu.pl/files//gs/Umowa ubezpieczenia OC ...

Frank Szmulowicz, Ph. D.
United States
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in PolishPolish
PRO pts in category: 263
Grading comment
Dziękuję.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roman Kozierkiewicz
19 hrs
  -> Dziękuję Romanie. Serdecznie pozdrawiam.