establishing the identity

Polish translation: identyfikacja zwierzęcia

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:establishing the identity
Polish translation:identyfikacja zwierzęcia
Entered by: Robert Michalski

17:21 May 29, 2018
English to Polish translations [PRO]
Insurance / ubezpieczenie norek
English term or phrase: establishing the identity
Post-Mortem means an examination completed, which shall include a necropsy examination, completed by a Veterinary Surgeon including, but not limited to, a report establishing the identity, the cause of death or the reason for the Humane Destruction of the Mink.

Chyba nie tożsamość? Czy norki mają tożsamość? Wydaje mi się, że tylko człowiek może mieć tożsamość.
IwonaWoj
United Kingdom
identyfikacja zwierzęcia
Explanation:
'a report establishing the identity, the cause of death or the reason for the Humane Destruction of the Mink'
IMO: raport zawierający identyfikację zwierzęcia, przyczynę śmierci i powód humanitarnego zniszczenia norki
Zgaduję. Tożsamość to chyba za dużo, choć swiat się zmienia, natomiast pewnie chodzi o zwierzę w jakiś sposób identyfikowalne. Jeśli to chodowla, to może mają jakieś numery, tak jak krowy mają kolczyki identyfikacyjne z numerem. Psy rasowe często mają jakiś tatuaż identyfikacyjny w uchu. Może tu podobnie. Może jeszcze 'zniszczenie' jest niezręczne, choć blisko oryginału.

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2018-05-29 18:18:20 GMT)
--------------------------------------------------

Ewentualnie dla porządku 'identyfikacja norki', bo tu 'zwierzę' a tam 'norka'. Ciekawy tekst.
Selected response from:

Robert Michalski
Grading comment
thx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3ustalenie tożsamości zwierzęcia
mike23
1identyfikacja zwierzęcia
Robert Michalski


Discussion entries: 1





  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
identyfikacja zwierzęcia


Explanation:
'a report establishing the identity, the cause of death or the reason for the Humane Destruction of the Mink'
IMO: raport zawierający identyfikację zwierzęcia, przyczynę śmierci i powód humanitarnego zniszczenia norki
Zgaduję. Tożsamość to chyba za dużo, choć swiat się zmienia, natomiast pewnie chodzi o zwierzę w jakiś sposób identyfikowalne. Jeśli to chodowla, to może mają jakieś numery, tak jak krowy mają kolczyki identyfikacyjne z numerem. Psy rasowe często mają jakiś tatuaż identyfikacyjny w uchu. Może tu podobnie. Może jeszcze 'zniszczenie' jest niezręczne, choć blisko oryginału.

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2018-05-29 18:18:20 GMT)
--------------------------------------------------

Ewentualnie dla porządku 'identyfikacja norki', bo tu 'zwierzę' a tam 'norka'. Ciekawy tekst.

Robert Michalski
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 12
Grading comment
thx

6 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ustalenie tożsamości zwierzęcia


Explanation:
Dz.U.99.47.470
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ROLNICTWA I GOSPODARKI ŻYWNOŚCIOWEJ z dnia 5 maja 1999 r. w sprawie zakresu i metod prowadzenia oceny wartości użytkowej i hodowlanej zwierząt oraz sposobu oznakowania i identyfikacji zwierząt do celów hodowlanych.

§ 19
[...]
3. Ponowne założenie kolczyka powinno zostać odnotowane w dokumentacji hodowlanej z podaniem sposobu ustalenia tożsamości zwierzęcia przez prowadzącego ocenę wartości użytkowej.
http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-1999-47-470

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 504/2008 z dnia 6 czerwca 2008 r. wykonujące dyrektywy Rady 90/426/EWG i 90/427/EWG w odniesieniu do metod identyfikacji koniowatych
[...]
weryfikowanie tożsamości zwierzęcia - termin występuje wielokrotnie
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/ALL/?uri=celex:32...
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/pl/TXT/?uri=CELEX:32...

ROZPORZĄDZENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) nr 576/2013 z dnia 12 czerwca 2013 r. w sprawie przemieszczania o charakterze niehandlowym zwierząt domowych oraz uchylające rozporządzenie (WE) nr 998/2003
[...]
„kontrola tożsamości” oznacza sprawdzenie zgodności dokumentu identyfikacyjnego ze zwierzęciem domowym oraz, w stosownych przypadkach, sprawdzenie obecności i zgodności oznakowania;
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/HTML/?uri=CEL...
http://www.prawoweterynaryjne.pl/artykuly/przemieszczanie-o-...

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2018-06-05 07:18:18 GMT)
--------------------------------------------------

https://www.google.pl/search?source=hp&ei=DjkWW_-0AYm0sQHp4q...

mike23
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 159




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search