KudoZ home » English to Polish » Investment / Securities

publicly traded company

Polish translation: spolka notowany na gieldzie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:publicly traded company
Polish translation:spolka notowany na gieldzie
Entered by: Kornelia Longoria

01:04 Jun 27, 2007
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Investment / Securities
English term or phrase: publicly traded company
It is a publicly traded company with over $195 million in market capitalization to date.
Kornelia Longoria
United States
spolka notowany na gieldzie
Explanation:
po prostu...

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-06-27 01:12:29 GMT)
--------------------------------------------------

oczywiscie spolka notowanA na gieldzie
Selected response from:

Marta van der Hoeven
United States
Grading comment
dziekuje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3spółka publiczna
Maciek Drobka
4 +1spolka notowany na gieldzie
Marta van der Hoeven
4spółka, której akcje są dopuszczone do obrotu publicznegoPolangmar


Discussion entries: 5





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
spolka notowany na gieldzie


Explanation:
po prostu...

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2007-06-27 01:12:29 GMT)
--------------------------------------------------

oczywiscie spolka notowanA na gieldzie

Marta van der Hoeven
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 4
Grading comment
dziekuje

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Joanna Rączka
6 hrs

agree  inmb: najlepsze z rozwiązań
7 hrs

neutral  Witold Chocholski: Być może spólka jest notowana na giełdzie, ale tego nie wiemy na pewno.
20 hrs

disagree  Polangmar: Dość prawdopodobne, ale nie w 100% pewne, a więc nieścisłe.:)
2 days17 hrs

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spółka, której akcje są dopuszczone do obrotu publicznego


Explanation:
http://tinyurl.com/2e8594

Nie każda spółka, której akcje są dopuszczone do obrotu publicznego, musi być notowana na giełdzie (chociaż tak najczęściej jest).

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2007-06-27 01:29:31 GMT)
--------------------------------------------------

Do obrotu giełdowego mogą zostać również dopuszczone prawa do nowych akcji Spółki, której akcje nie są jeszcze notowane na giełdzie. Warunkiem ich dopuszczenia do obrotu giełdowego jest ich dopuszczenie do publicznego obrotu...
http://tinyurl.com/23j6hr

Polangmar
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 120

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
spółka publiczna


Explanation:
Spółka, której akcje są dopuszczone do obrotu publicznego, to po prostu spółka publiczna:
http://www.bankier.pl/slownik/gielda/spolka_publiczna.html
http://www.e-msp.pl/pe2

Być może czasem kojarzy się to z firmą państwową, ale w branży funkcjonuje takie proste określenie.

Maciek Drobka
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Witold Chocholski: Kontekstu szerszego brak, ale mając to, co widać, przychylam się do tej wersji.
15 hrs
  -> dziękuję

agree  nasztata
1 day14 hrs
  -> dziękuję

agree  Polangmar: Tak też może być.:)
2 days12 hrs