KudoZ home » English to Polish » IT (Information Technology)

wildcard RR

Polish translation: rekord zasobu z symbolem wieloznacznym


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wildcard RR
Polish translation:rekord zasobu z symbolem wieloznacznym
Entered by: Justyna Kula

12:41 Apr 2, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: wildcard RR
słówko pochodzi z tekstu o domenach i m.in. o symbolach wieloznacznych. poniżej podaję więcej kontekstu. o ile samo wildcard i RR (rekord zasobu) jest jasne, to już wildcard RR niekoniecznie. z góry dzięki za wszelkie sugestie.

4.3.3. Wildcards
In the previous algorithm, special treatment was given to RRs with owner
names starting with the label "*". Such RRs are called wildcards.
Wildcard RRs can be thought of as instructions for synthesizing RRs.
When the appropriate conditions are met, the name server creates RRs
with an owner name equal to the query name and contents taken from the
wildcard RRs.
Justyna Kula
wieloznaczny rekord zasobu/rekord RR
Explanation:
ew. rekord zasobu/rekord RR oznaczony/wyrażony symbolem wieloznacznym lub '...z symbolem wieloznacznym'

Taki jest sens i w tę stronę bym kombinował.
Selected response from:

Maciek Drobka
Poland
Grading comment
dzięki wielkie za pomoc :)

wybrałam "rekord zasobu z symbolem wieloznacznym"
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1wieloznaczny rekord zasobu/rekord RR
Maciek Drobka
4szablon rekordu zasobu
Jerzy Matwiejczuk


Discussion entries: 2





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
wildcard RR
wieloznaczny rekord zasobu/rekord RR


Explanation:
ew. rekord zasobu/rekord RR oznaczony/wyrażony symbolem wieloznacznym lub '...z symbolem wieloznacznym'

Taki jest sens i w tę stronę bym kombinował.

Maciek Drobka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1161
Grading comment
dzięki wielkie za pomoc :)

wybrałam "rekord zasobu z symbolem wieloznacznym"

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  PanPeter
27 mins
  -> dziękuję

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wildcard rr
szablon rekordu zasobu


Explanation:
Myślę, że nie użyto "template" dlatego, iż wzorzec nazwy zawiera wildcard - wieloznacznik (ja na własny użytek od bardzo dawna posługuję się terminem "dżoker") "*". Zresztą wieloznaczniki (dżokery) służą do tworzenia właśnie szablonu nazwy.

Jerzy Matwiejczuk
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1124