KudoZ home » English to Polish » IT (Information Technology)

implicit volatilities

Polish translation: zmienności implikowane


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:implicit volatilities
Polish translation:zmienności implikowane
Entered by: doreen28

11:03 Nov 27, 2008
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: implicit volatilities
Agreement regarding the development and maintenance of a long/short trading strategy based on implicit volatilities.
doreen28
zmienności implikowane
Explanation:
Prosto ze strony GPW (drugi link). Tam jest wszystko elegancko wytłumaczone.

Poza tym pytanie jest z finansów, a nie z IT - proszę o zmianę kategorii.

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2008-11-27 11:39:21 GMT)
--------------------------------------------------

... przecinek po "opcji", ale zdanie cytowane...

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2008-11-27 11:42:09 GMT)
--------------------------------------------------

... na kategorię wskazuje również słowo "trading"...
Selected response from:

Wojciech Sztukowski
Poland
Grading comment
Dziękuję za odpowiedź i wszystkie uwagi :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4zmienności implikowane
Wojciech Sztukowski
3zmienność domniemana
Przemyslaw Podmostko
3 -1domyślne/wbudowane/ukryte zmiennesmok


Discussion entries: 5





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
zmienność domniemana


Explanation:
"Domniemany" wziąłem z tłumaczenia słowa "implicit" w Angielsko-Polskim Słowniku Terminologii Prawniczej Małkiewiczów, a jedyne odniesienie do "zmienności domniemanej" znalazłem tu: http://ksiegarnia.pwn.pl/pdf/2243.pdf

Przemyslaw Podmostko
United Kingdom
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Wojciech Sztukowski: Ładne polskie słowo, ale obrzydliwa kalka "implikowane" wydaje się być w powszechniejszym użyciu.
21 mins
  -> też tak mi się wydaje :)

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
domyślne/wbudowane/ukryte zmienne


Explanation:
hth

smok
Native speaker of: Native in PolishPolish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Wojciech Sztukowski: patrz niżej
13 mins
  -> OK. Przyjmuję do wiadomości.

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zmienności implikowane


Explanation:
Prosto ze strony GPW (drugi link). Tam jest wszystko elegancko wytłumaczone.

Poza tym pytanie jest z finansów, a nie z IT - proszę o zmianę kategorii.

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2008-11-27 11:39:21 GMT)
--------------------------------------------------

... przecinek po "opcji", ale zdanie cytowane...

--------------------------------------------------
Note added at 39 mins (2008-11-27 11:42:09 GMT)
--------------------------------------------------

... na kategorię wskazuje również słowo "trading"...

Example sentence(s):
  • Zmienność implikowana instrumentu jest natomiast kalkulowana z wykorzystaniem kursów opcji dla których dany instrument jest bazowym.

    Reference: http://tinyurl.com/6m6eay
    Reference: http://tinyurl.com/65pqsy
Wojciech Sztukowski
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Dziękuję za odpowiedź i wszystkie uwagi :)