KudoZ home » English to Polish » IT (Information Technology)

encryption algorithm negotiation

Polish translation: negocjacja algorytmu szyfrowania


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:encryption algorithm negotiation
Polish translation:negocjacja algorytmu szyfrowania
Entered by: Aspontus

18:10 Aug 19, 2010
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: encryption algorithm negotiation
Tekst marketingowy, ale trafił się informatyczny kawałek z którego nie jestem pewna:

" you can perform the following functions:
-Require signed S/MIME algorithm.
-Require encryption algorithm negotiation."
Magdalena Ufland
Poland
negocjacja algorytmu szyfrowania
Explanation:
Chodzi o automatyczne wynegocjowanie pomiędzy dwoma punktami połączenia algorytmu szyfrowania, który ma być używany na potrzeby tego połączenia, i który jest obsługiwany przez obie strony połączenia. Pozwala to komunikować się szyfrowanym kanałem bez uprzedniej znajomości wszystkich algorytmów szyfrowania obsługiwanych przez wszystkie potencjalne połączenia.
Selected response from:

Aspontus
Poland
Grading comment
Dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3negocjacja algorytmu szyfrowania
Aspontus
4uzgodnianie algorytmu szyfrowania
rzima
Summary of reference entries provided
liz askew

  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
negocjacja algorytmu szyfrowania


Explanation:
Chodzi o automatyczne wynegocjowanie pomiędzy dwoma punktami połączenia algorytmu szyfrowania, który ma być używany na potrzeby tego połączenia, i który jest obsługiwany przez obie strony połączenia. Pozwala to komunikować się szyfrowanym kanałem bez uprzedniej znajomości wszystkich algorytmów szyfrowania obsługiwanych przez wszystkie potencjalne połączenia.

Aspontus
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Dziękuję

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jerzy Matwiejczuk
4 mins

agree  M.A.B.: negocjowanie http://www.google.pl/search?q="negocjowanie+algorytmu+szyfrowania"
8 mins
  -> chodzi o mozliwość wymagania stąd użyłem słowa "negocjacja", a nie "negocjowanie".

agree  Piotr Wrzosinski: negocjowanie algorytmu szyfrowania
54 mins

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uzgodnianie algorytmu szyfrowania


Explanation:
"to negotiate" ma też znaczenie uzgodnić, które moim zdaniem tu lepiej pasuje



rzima
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24




Reference comments


6 mins
Reference

Reference information:
[PDF]
ZyWALL 2 Plus
- [ Translate this page ]
File Format: PDF/Adobe Acrobat - Quick View
Negotiation Mode (tryb negocjacji): Wybierz Main Mode w celu ochrony ... Encryption Algorithm (algorytm szyfrowania): wybierz 3DES lub AES. Druga ...
pl.zyxel.com/upload/...library/ZyWALL_2_Plus_PLQG_V4.00.pdf - Similar

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2010-08-19 18:17:40 GMT)
--------------------------------------------------

[PDF]
Manual Br-604g
- [ Translate this page ]
File Format: PDF/Adobe Acrobat
Negotiation Mode – Nazwa połączenia VPN. Encryption Algorithm – Algorytm szyfrujący (3DES, AES128). Authentication Algorithm – Algorytm używany do ...
ftp://ftp.asmax.pl/pub/instrukcje/br-604g/Manual Br-604g.pdf - Similar

liz askew
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish