KudoZ home » English to Polish » IT (Information Technology)

life cycle inventory database

Polish translation: inwentaryzacja/analiza zbioru danych (w ekologicznej ocenie) cyklu życia (wyrobu)


10:37 Dec 8, 2010
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: life cycle inventory database
W artykule prasowym na temat oprogramowania wspomagającego projektantów w tworzeniu produktów, które mają mniejszy szkodliwy wpływ na środowisko (environmental footprint).

W zdaniu:
Their partnership with independent organization __, which provides a life cycle inventory database, makes their product robust and reliable.
asia20002
Poland
Polish translation:inwentaryzacja/analiza zbioru danych (w ekologicznej ocenie) cyklu życia (wyrobu)
Explanation:
Jak np. tutaj:
"Analiza zbioru / inwentaryzacja - LCI (ang. Life Cycle Inventory Analysis) - etap oceny w ramach analizy LCA, obejmujący zebranie i ilościowe określenie wejść i wyjść dla danego systemu wyrobu w całym okresie cyklu życia."
http://www.ksiegarnia.meble.pl/meblarstwo_i_stolarstwo/art11...
"Analiza zbioru (LCI - )
Analiza zbioru obejmuje gromadzenie i analizę zbioru
wejść (np. materiały i energia) i wyjść (np. odpady, emisje),
które są przyporządkowane do procesów jednostkowych
znajdujących się w strukturze systemu wyrobu. LCI bazuje
na bilansie materiałowym i energetycznym."
http://ppj.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/B8E7B110-5EEA-4F7C-9A89-C6...

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2010-12-08 12:55:44 GMT)
--------------------------------------------------

Wyszło podobnie jak u Mariusza (którego odpowiedzi nie było, gdy wpisywałem swoją). Dlatego w skrócie proponuję z akcentem na inwentaryzację: 'inwentaryzacja danych cyklu życia', czy też szerzej: 'inwentaryzacja danych w ekologicznej ocenie cyklu życia wyrobu/wyrobów'.

--------------------------------------------------
Note added at 1 dzień  1 godz. (2010-12-09 11:52:57 GMT)
--------------------------------------------------

Ponieważ niezręczne byłoby jednoczesne użycie i 'bazy danych' i 'inwentaryzacji danych', proponuję zamiennie: 'baza danych (ekologicznej oceny) cyklu życia (wyrobu/wyrobów)'. Myślę, że to, co rozumiemy przez 'inwentaryzację' w sensie wstępnego etapu projektu np. badawczego (tzn. zbieranie i klasyfikację/analizę danych') odpowiada z grubsza funkcjom realizowanym przez urządzenie o nazwie 'baza danych', pojmowane jako uporządkowany zbiór danych łącznie z wyspecjalizowanymi narzędziami do jego obsługi.
Selected response from:

Jerzy Matwiejczuk
Grading comment
Bardzo dziękuję za wyjaśnienie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4inwentaryzacja/analiza zbioru danych (w ekologicznej ocenie) cyklu życia (wyrobu)
Jerzy Matwiejczuk
3analiza zbioru (wejść i wyjść) w cyklu życia
Mariusz Jackiewicz
3baza danych stanów magazynowych sprofilowana pod kątem cyklu życia produktów
Maciej Andrzejczak


Discussion entries: 1





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
baza danych stanów magazynowych sprofilowana pod kątem cyklu życia produktów


Explanation:
propozycja

Maciej Andrzejczak
Poland
Works in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Nie jest to oprogramowanie dla jednej firmy, ogólnodostępne dla projektantów.


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
analiza zbioru (wejść i wyjść) w cyklu życia


Explanation:
Z przykładów wynika że pisze się raczej o 'analizie' niż 'bazie'.

Definicja:
http://www.pre.nl/life_cycle_assessment/life_cycle_inventory...

Po polsku:
"Analiza zbioru w cyklu życia LCI (ang. Life Cycle Inventory) obejmuje zbieranie danych i procedury obliczeniowe, ilościowo określa wejścia i wyjścia dla danego systemu wyrobu w okresie jego cyklu życia."
http://www-old.is.pw.edu.pl/plik/310/Wprowadzenie_do_LCA.pdf

"2.2. Analiza zbioru wejść i wyjść (LCI)"
http://www.szkielet.com.pl/ksiegarnia_new/?iProduct=202&p=pr...

Mariusz Jackiewicz
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 47

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inwentaryzacja/analiza zbioru danych (w ekologicznej ocenie) cyklu życia (wyrobu)


Explanation:
Jak np. tutaj:
"Analiza zbioru / inwentaryzacja - LCI (ang. Life Cycle Inventory Analysis) - etap oceny w ramach analizy LCA, obejmujący zebranie i ilościowe określenie wejść i wyjść dla danego systemu wyrobu w całym okresie cyklu życia."
http://www.ksiegarnia.meble.pl/meblarstwo_i_stolarstwo/art11...
"Analiza zbioru (LCI - )
Analiza zbioru obejmuje gromadzenie i analizę zbioru
wejść (np. materiały i energia) i wyjść (np. odpady, emisje),
które są przyporządkowane do procesów jednostkowych
znajdujących się w strukturze systemu wyrobu. LCI bazuje
na bilansie materiałowym i energetycznym."
http://ppj.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/B8E7B110-5EEA-4F7C-9A89-C6...

--------------------------------------------------
Note added at   2 godz. (2010-12-08 12:55:44 GMT)
--------------------------------------------------

Wyszło podobnie jak u Mariusza (którego odpowiedzi nie było, gdy wpisywałem swoją). Dlatego w skrócie proponuję z akcentem na inwentaryzację: 'inwentaryzacja danych cyklu życia', czy też szerzej: 'inwentaryzacja danych w ekologicznej ocenie cyklu życia wyrobu/wyrobów'.

--------------------------------------------------
Note added at 1 dzień  1 godz. (2010-12-09 11:52:57 GMT)
--------------------------------------------------

Ponieważ niezręczne byłoby jednoczesne użycie i 'bazy danych' i 'inwentaryzacji danych', proponuję zamiennie: 'baza danych (ekologicznej oceny) cyklu życia (wyrobu/wyrobów)'. Myślę, że to, co rozumiemy przez 'inwentaryzację' w sensie wstępnego etapu projektu np. badawczego (tzn. zbieranie i klasyfikację/analizę danych') odpowiada z grubsza funkcjom realizowanym przez urządzenie o nazwie 'baza danych', pojmowane jako uporządkowany zbiór danych łącznie z wyspecjalizowanymi narzędziami do jego obsługi.

Jerzy Matwiejczuk
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 1128
Grading comment
Bardzo dziękuję za wyjaśnienie.
Notes to answerer
Asker: dziękuję, tylko co z bazą danych, nie powinnam jej tak zignorować