KudoZ home » English to Polish » IT (Information Technology)

Tool Tray

Polish translation: paleta narzędzi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Tool Tray
Polish translation:paleta narzędzi
Entered by: J B-B

10:15 Feb 13, 2012
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / General
English term or phrase: Tool Tray
Poszukuję odpowiednika tego terminu w kontekście następującego zadania: Arrange icons within the tabs of the Tool Tray. Czy taki termin należy w ogóle tłumaczyć?
J B-B
paleta narzędzi
Explanation:
Taką wersję często spotykam w różnego rodzaju programach i aplikacjach, np.:
..Tworzenie narzędzia znacznika opisowego na palecie narzędzi..
http://exchange.autodesk.com/autocadarchitecture/deu/online-...

Zmieniamy ikony na palecie narzędzi
http://www.vb4all.pl/vbm/czytam/vbm18/data/crack3.htm

Zdjęcie jak z katalogu
PC Format 06/2011 | Data: 13 maja 2011

Dobre przygotowanie zdjęć na aukcję pomoże zdobyć zaufanie kupujących. Dlatego, jeśli chcesz uzyskać wysoką cenę przedmiotu, musisz postarać się o ładne fotografie i starannie je opracować przed umieszczeniem na Allegro. BARTŁOMIEJ MROŻEWSKI

Jak fotografować? Unikaj robienia zdjęć komórką. Nawet najlepsze aparaty z telefonów nie mają tak dobrej jakości zdjęć jak proste kompakty. Poza tym zaletą aparatu jest możliwość skorzystania z zoomu, co się przydaje, jeśli wystawiasz na aukcję mniejsze przedmioty. Kompakty mają także dobry tryb makro, pozwalający skutecznie obfotografować detale przedmiotu, np. drobne uszkodzenia, o których chcesz poinformować sprzedających.

Jeśli masz statyw, użyj go. Zdjęcie będzie ostre nawet przy długim czasie naświetlania, a ty będziesz miał wolne ręce. Korzystając ze statywu, użyj samowyzwalacza. Dzięki temu unikniesz poruszenia zdjęcia podczas naciskania przycisków na obudowie.

Jeżeli masz do wyboru lustrzankę i kompakt, spróbuj najpierw robić zdjęcia kompaktem, gdyż aparaty tego typu zapewniają znacznie większą głębię ostrości, ułatwiając fotografowanie z bliska. Nawet przy dużym otworze przysłony cały przedmiot będzie ostry. Aby uzyskać dużą głębię za pomocą lustrzanki, trzeba przymknąć obiektyw, co wydłuża czas naświetlania i powoduje ryzyko poruszenia zdjęcia, jeśli aparat nie jest na statywie.

Szparowanie fotografii w programie GIMP

Zdjęcia przedmiotów wystawianych na Allegro warto oszparować i umieścić na czystym, białym tle, tak jak w katalogu produktowym. To najprostszy sposób uzyskania profesjonalnego efektu. Pokazujemy, jak to zrobić w bezpłatnym edytorze GIMP.


Program można pobrać ze strony http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html. Po wejściu musisz kliknąć  Download. Program instaluje się bez problemu. Trzeba po prostu potwierdzać kolejne komunikaty. Po instalacji kliknij Finish w celu uruchomienia aplikacji.



Otwórz plik ze zdjęciem przedmiotu, klikając kolejno:  Plik, Otwórz, a w oknie Otwarcie obrazu wskaż położenie zdjęcia na dysku. Najprostszym sposobem na uzyskanie profesjonalnego wyglądu zdjęcia jest usunięcie tła i zastąpienie go białym kolorem, co sprzyja dobrej ekspozycji przedmiotu.




Aby usunąć tło znajdujące się wokół przedmiotu, trzeba stworzyć zaznaczenie, które określi obszary, jakie chcesz zachować na zdjęciu. Gimp ma kilka narzędzi do zaznaczania. Polecamy narzędzie Ścieżka, gdyż umożliwia ono tworzenie precyzyjnych zaznaczeń oraz ich edycję, co przydaje się w wypadku przedmiotów o skomplikowanych kształtach.


Na palecie narzędzi wybierz ikonę pióro.
http://www.pcformat.pl/Zdjecie-jak-zkatalogu,a,1786
Selected response from:

Pawel Jelonkiewicz
United Kingdom
Grading comment
Dziękuję!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1paleta narzędzi
Pawel Jelonkiewicz
4 +1przybornik/zasobnik z narzędziami
Maciek Drobka


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tool tray
przybornik/zasobnik z narzędziami


Explanation:
Przykładowo.

A to, czy należy tłumaczyć, to już osobny temat. Być może klient nie życzy sobie tłumaczenial

Maciek Drobka
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 1161
Notes to answerer
Asker: Dziękuję! Skonsultuję!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maciek Pastuszka
1 hr

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tool tray
paleta narzędzi


Explanation:
Taką wersję często spotykam w różnego rodzaju programach i aplikacjach, np.:
..Tworzenie narzędzia znacznika opisowego na palecie narzędzi..
http://exchange.autodesk.com/autocadarchitecture/deu/online-...

Zmieniamy ikony na palecie narzędzi
http://www.vb4all.pl/vbm/czytam/vbm18/data/crack3.htm

Zdjęcie jak z katalogu
PC Format 06/2011 | Data: 13 maja 2011

Dobre przygotowanie zdjęć na aukcję pomoże zdobyć zaufanie kupujących. Dlatego, jeśli chcesz uzyskać wysoką cenę przedmiotu, musisz postarać się o ładne fotografie i starannie je opracować przed umieszczeniem na Allegro. BARTŁOMIEJ MROŻEWSKI

Jak fotografować? Unikaj robienia zdjęć komórką. Nawet najlepsze aparaty z telefonów nie mają tak dobrej jakości zdjęć jak proste kompakty. Poza tym zaletą aparatu jest możliwość skorzystania z zoomu, co się przydaje, jeśli wystawiasz na aukcję mniejsze przedmioty. Kompakty mają także dobry tryb makro, pozwalający skutecznie obfotografować detale przedmiotu, np. drobne uszkodzenia, o których chcesz poinformować sprzedających.

Jeśli masz statyw, użyj go. Zdjęcie będzie ostre nawet przy długim czasie naświetlania, a ty będziesz miał wolne ręce. Korzystając ze statywu, użyj samowyzwalacza. Dzięki temu unikniesz poruszenia zdjęcia podczas naciskania przycisków na obudowie.

Jeżeli masz do wyboru lustrzankę i kompakt, spróbuj najpierw robić zdjęcia kompaktem, gdyż aparaty tego typu zapewniają znacznie większą głębię ostrości, ułatwiając fotografowanie z bliska. Nawet przy dużym otworze przysłony cały przedmiot będzie ostry. Aby uzyskać dużą głębię za pomocą lustrzanki, trzeba przymknąć obiektyw, co wydłuża czas naświetlania i powoduje ryzyko poruszenia zdjęcia, jeśli aparat nie jest na statywie.

Szparowanie fotografii w programie GIMP

Zdjęcia przedmiotów wystawianych na Allegro warto oszparować i umieścić na czystym, białym tle, tak jak w katalogu produktowym. To najprostszy sposób uzyskania profesjonalnego efektu. Pokazujemy, jak to zrobić w bezpłatnym edytorze GIMP.


Program można pobrać ze strony http://gimp-win.sourceforge.net/stable.html. Po wejściu musisz kliknąć  Download. Program instaluje się bez problemu. Trzeba po prostu potwierdzać kolejne komunikaty. Po instalacji kliknij Finish w celu uruchomienia aplikacji.



Otwórz plik ze zdjęciem przedmiotu, klikając kolejno:  Plik, Otwórz, a w oknie Otwarcie obrazu wskaż położenie zdjęcia na dysku. Najprostszym sposobem na uzyskanie profesjonalnego wyglądu zdjęcia jest usunięcie tła i zastąpienie go białym kolorem, co sprzyja dobrej ekspozycji przedmiotu.




Aby usunąć tło znajdujące się wokół przedmiotu, trzeba stworzyć zaznaczenie, które określi obszary, jakie chcesz zachować na zdjęciu. Gimp ma kilka narzędzi do zaznaczania. Polecamy narzędzie Ścieżka, gdyż umożliwia ono tworzenie precyzyjnych zaznaczeń oraz ich edycję, co przydaje się w wypadku przedmiotów o skomplikowanych kształtach.


Na palecie narzędzi wybierz ikonę pióro.
http://www.pcformat.pl/Zdjecie-jak-zkatalogu,a,1786

Pawel Jelonkiewicz
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Dziękuję!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Polangmar
12 hrs