KudoZ home » English to Polish » IT (Information Technology)

two-way Pentium

Polish translation: dwuprocesorowy


15:10 Dec 4, 2003
English to Polish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / IT
English term or phrase: two-way Pentium
A server-class PC with **two-way Pentium** III, Pentium III Xeon, Pentium4, or Intel* Xeon 700 MHz or higher processors.
Piotr Bienkowski
Poland
Polish translation:dwuprocesorowy
Explanation:
w tym konkretnym przykładzie napisałbym po prostu:

wyposażony w dwa procesory Pentium III

Swoją drogą, Server-class PC brzmi bardzo dziwacznie - komputer PC klasy serwerowej???

Albo PC, albo serwer - tertium non datum.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-04 18:11:03 (GMT)
--------------------------------------------------

Myślę, że dyskutowanie ze stwierdzeniem Server-class PC nie ma tu akurat większego sensu, bo:
- to wykracza poza zakres pytania
- nie tłumacza rzecza poprawiać tekst, najwyżej dodac komentarz
- to bylo tylko takie moje małe zadziwienie, że jeszcze dzisiaj ktoś może tak myśleć. Owszem, to zdarzało sie jakieś 7 - 10 lat temu - świetnie wyposażony komputer (na tamte czasy) pełnił z braku laku (i z powodu koszmarnych cen prawdziwych serwerów) rolę serwera.
Dzisiaj różnice między serwerami a PC są takie, jak miedzy Daewoo a Audi. BARDZO dobry komputer PC to stacja robocza, która charakteryzuje sie ponadprzeciętną wydajnością, szczególnie w zastosowaniach CAD i wszelkich graficznych, łacznie z authoringiem filmów. Ale to nie jest serwer.

To, że na na domowym komputerku chodzi sieć, nie czyni z niego serwera. Decydują nadmiarowe elementy (co najmniej dublowane), rodzaj procesora(ów) i przede wszystkim system operacyjny. Win 2003 Server kosztuje 4000 $, tak na początek.

OK, kończę, bo mógłbym jeszcze pisać dość długo ....

Poza tym:
dual processor i two-way używane są zamiennie, jedno jest równie dobre jak drugie. BARDZO ściśle rzecz biorąc, powino się mówić o two-way płytach głównych i dual processor systemach. Rzecz w tym, że na płycie two-way może równie dobrze pracowac jeden procesor, więc rzeczywiście dopiero mówiąc dual-processor wskazujemy z całą pewnością, że chodzi o system dwuprocesorowy, a nie system z mozliwością rozbudowy do dwóch procesorów. Jak powiedziałem, ta konsekwencja w praktyce jest rzadka.
Selected response from:

Andrzej Lejman
Grading comment
Thanks and agree :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4dwuprocesorowy
Andrzej Lejman
5 -1dwudrożnymedyk


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
dwudrożny


Explanation:
chodzi o system dwuprocesorowy (dwa procesory na płycie głównej)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-04 15:25:52 (GMT)
--------------------------------------------------

two-way odnosi się tylko do pierwszego Pentium III; następne mają większą wydajność, więc spełniają wymagania sprzętowe oprogramowania (domyślam się, że o to chodzi)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-04 17:10:01 (GMT)
--------------------------------------------------

Uprzedzaj±c dalsze w±tpliwo¶ci: \"two-way\" - \"dwudrożny\" tyczy się architektury płyty głównej (współpraca dwóch procesorów wymaga specjalnych chipsetów - oba procesory musz± korzystać z tej samej pamięci RAM, współpracować z tymi samymi magistralami PCI) i jest tu zastosowane niezręcznie. Zwykle pisze się \"dual\" - \"podwójny\".

O co chodzi w kontek¶cie przedstawionym w pytaniu - wyja¶niłem wyczerpuj±co w uwagach.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-05 09:40:46 (GMT)
--------------------------------------------------

Pytanie dotyczyło pojęcia \"two-way Pentium III\" i to tłumaczy się jako \"dwudrożny\". My się zaledwie domyślamy, że może chodzić o wymagania sprzętowe jakiegoś oprogramowania (i to nas kieruje ku dwuprocesorowości), a nie np. o szczegóły architektury wewnętrznej komputera. To jest wyłącznie nasze DOMNIEMANIE, że autor oryginału miał na myśli \"dwuprocesorowy\". Innym razem przetłumaczenie \"two-way\" jako \"dwuprocesorowy\" może doprowadzić do poważnego błędu, zamieszania i pretensji ze strony zleceniodawcy.

\"Two-way\" i \"dual\" nie są równie dobre, bo tyczą się zupełnie innych pojęć. Używanie ich zamiennie świadczy o niezrozumieniu zagadnienia, które bardzo przystępnie wyjaśnia artykuł w PC-Kurierze.

Tym bardziej nie rozumiem, dlaczego szanowny oponent raz kwestionuje użycie pojęcia \"dwudrożny\", a raz w swojej propozycji twierdzi, że jest ono równie dobre jak \"dwuprocesorowy\".

Więcej nie mam do dodania, wydaje mi się, że wyjaśniłem wszystko co trzeba, żeby autor pytania mógł podjąć decyzję stosowną do kontekstu.


    Reference: http://www.intel.com/design/PentiumIII/prodbref/pentiumiii_5...
    Reference: http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=4854
medyk
Poland
Works in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Andrzej Lejman: nie używa się określenia dwudrożny
11 mins
  -> W oryginale powinno być "dual". Sens wyja¶niłem dokładnie poniżej, z czego kolega skorzystał. Proponuję przeczytać uważnie zał±czone przeze mnie linki.

28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dwuprocesorowy


Explanation:
w tym konkretnym przykładzie napisałbym po prostu:

wyposażony w dwa procesory Pentium III

Swoją drogą, Server-class PC brzmi bardzo dziwacznie - komputer PC klasy serwerowej???

Albo PC, albo serwer - tertium non datum.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-12-04 18:11:03 (GMT)
--------------------------------------------------

Myślę, że dyskutowanie ze stwierdzeniem Server-class PC nie ma tu akurat większego sensu, bo:
- to wykracza poza zakres pytania
- nie tłumacza rzecza poprawiać tekst, najwyżej dodac komentarz
- to bylo tylko takie moje małe zadziwienie, że jeszcze dzisiaj ktoś może tak myśleć. Owszem, to zdarzało sie jakieś 7 - 10 lat temu - świetnie wyposażony komputer (na tamte czasy) pełnił z braku laku (i z powodu koszmarnych cen prawdziwych serwerów) rolę serwera.
Dzisiaj różnice między serwerami a PC są takie, jak miedzy Daewoo a Audi. BARDZO dobry komputer PC to stacja robocza, która charakteryzuje sie ponadprzeciętną wydajnością, szczególnie w zastosowaniach CAD i wszelkich graficznych, łacznie z authoringiem filmów. Ale to nie jest serwer.

To, że na na domowym komputerku chodzi sieć, nie czyni z niego serwera. Decydują nadmiarowe elementy (co najmniej dublowane), rodzaj procesora(ów) i przede wszystkim system operacyjny. Win 2003 Server kosztuje 4000 $, tak na początek.

OK, kończę, bo mógłbym jeszcze pisać dość długo ....

Poza tym:
dual processor i two-way używane są zamiennie, jedno jest równie dobre jak drugie. BARDZO ściśle rzecz biorąc, powino się mówić o two-way płytach głównych i dual processor systemach. Rzecz w tym, że na płycie two-way może równie dobrze pracowac jeden procesor, więc rzeczywiście dopiero mówiąc dual-processor wskazujemy z całą pewnością, że chodzi o system dwuprocesorowy, a nie system z mozliwością rozbudowy do dwóch procesorów. Jak powiedziałem, ta konsekwencja w praktyce jest rzadka.

Andrzej Lejman
Specializes in field
Native speaker of: Polish
PRO pts in category: 323
Grading comment
Thanks and agree :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  leff: po pierwsze 'non datuR', a po drugie, dlaczego nie? Przecież komputer może być jednocześnie serwerem i PC. Mój PC właśnie w tej chwili pełni także funkcje serwera dla domowej sieci. Co do reszty odpowiedzi się nie wypowiadam.
10 mins
  -> Co do "r" masz oczywiście rację. Co do domowej sieci, to temat na dłuższe opowiadanie. Czy na Twoim komputerze jest serwerowy system operacyjny? Czy komp ma 2 zasilacze, 2 wentylatory, dyski hot-swap etc? Raczej nie.

neutral  medyk: Server-class PC oznacza komputer PC maj±cy ponadprzeciętn± wydajno¶ć (zwłaszcza procesor maj±cy zaawansowane możliwo¶ci, więcej niż zwykle RAM-u) plus ponadstandardowe peryferia. Nie każdy potrzebuje w domu np. streamera.
1 hr
  -> KOMPUTER MAJĄCY PONADSTANDARDOWE MOŻLIWOŚCI TO EW. STACJA ROBOCZA, A NIE KOMPUTER SERWEROPODOBNY.

neutral  Macieks: Serwer to komputer spelniajacy okreslona FUNKCJE. A server-class PC to pecet zlozony z komponentow o podwyzszonej wydajnosci albo dedykowanych do zastosowan w maszynach pelniacych funckje serwerow WWW, baz danych, plikow itp,itd.(przykladem procesor xeon)
6 hrs

neutral  jamajka: Fakt, że istnieje odrębna klasa komputerów klasyfikowanych jako serwery (np. IBM), nie znaczy, że PC nie może pełnić tej roli (oczywiście odpowiednio do warunków sieci). "Dwuprocesorowy"-jak najbardziej, negowanie PC-serwera ABSOLUTNIE NIE!
14 hrs
  -> Pewnie, że może - Trabantem też da się jeździc. Tylko że to zupełnie bez sensu.