KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

possession

Polish translation: przejecie w posiadanie


20:02 Dec 21, 2005
English to Polish translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s)
English term or phrase: possession
podaję szerszy kontekst
nie wiem jak to ładnie - possession po polsku ująć
To acquire by purchase, lease, exchange, grant, gift, assignment, possession, license or otherwise any lands, buildings, rights, privileges, easements, leases, under
xxxNiunia1
Polish translation:przejecie w posiadanie
Explanation:
... do natychmiastowego przejęcia przedmiotu leasingu, w tym podjęcia wszelkich
działań mających na celu przejęcie w posiadanie przedmiotu leasingu. ...
www.volkswagenbank.pl/audi/2084.php - 83k - Cached - Similar pages


--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2005-12-21 20:08:32 GMT)
--------------------------------------------------

File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
7. rozpatrzenie wniosku Państwa Michalskich o przejęcie w posiadanie czę-.
ści pomieszczeń w budynku Teatru im. s.Żeromskiego w Kielcach przy ...
bip.sejmik.kielce.pl/bip_admin/ zdjecia_art/944/Protokol.nr.60.pdf - Supplemental Result

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2005-12-21 20:08:54 GMT)
--------------------------------------------------

Jednak, przykładowo przejęcie w posiadanie przez podmiot gospodarczy linii produkcyjnej,
dotąd stanowiącej część większego kompleksu przemysłowego ...
www.uokik.gov.pl/download/dokument130.pdf - Supplemental Result
Selected response from:

mdarron
United States
Grading comment
bardzo dziękuję
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4obj±ć w posiadanie (KC) / wej¶ć w posiadanie (potocznie)
Szymon Metkowski
4przejecie w posiadanie
mdarron


Discussion entries: 3





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
przejecie w posiadanie


Explanation:
... do natychmiastowego przejęcia przedmiotu leasingu, w tym podjęcia wszelkich
działań mających na celu przejęcie w posiadanie przedmiotu leasingu. ...
www.volkswagenbank.pl/audi/2084.php - 83k - Cached - Similar pages


--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2005-12-21 20:08:32 GMT)
--------------------------------------------------

File Format: PDF/Adobe Acrobat - View as HTML
7. rozpatrzenie wniosku Państwa Michalskich o przejęcie w posiadanie czę-.
ści pomieszczeń w budynku Teatru im. s.Żeromskiego w Kielcach przy ...
bip.sejmik.kielce.pl/bip_admin/ zdjecia_art/944/Protokol.nr.60.pdf - Supplemental Result

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2005-12-21 20:08:54 GMT)
--------------------------------------------------

Jednak, przykładowo przejęcie w posiadanie przez podmiot gospodarczy linii produkcyjnej,
dotąd stanowiącej część większego kompleksu przemysłowego ...
www.uokik.gov.pl/download/dokument130.pdf - Supplemental Result

mdarron
United States
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 36
Grading comment
bardzo dziękuję

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
obj±ć w posiadanie (KC) / wej¶ć w posiadanie (potocznie)


Explanation:
ale raczej nie przej±ć, chyba że koniecznie chcemy zaznaczyć przej¶cie posiadania z jednego podmiotu na drugi na drodze np. umowy - z tym że
ja i tak w takim wypadku napisałbym "obj±ć posiadanie na drodze umowy".

¬ródło:
Księga druga Kodeksu Cywilnego, w szczególno¶ci artykuły: 169 par. 1, 181.


Szymon Metkowski
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 7