KudoZ home » English to Polish » Law: Contract(s)

persons who are not legally excepted

Polish translation: osoby mające zdolność do czynności prawnych


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:persons who are not legally excepted
Polish translation:osoby mające zdolność do czynności prawnych
Entered by: Polangmar

22:23 Nov 23, 2008
English to Polish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: persons who are not legally excepted
The phrase appears at the beginning of a contract (Articles of association, Ltd. Company, a Greek one), even before the first provision:

...where I had been invited to draw up this instrument, the following persons, who are not legally excepted, appeared before me...
Marta Kajzer-Wietrzny
osoby mające zdolność do czynności prawnych
Explanation:
Zdolność do czynności prawnych – w prawie cywilnym zdolność do dokonywania we własnym imieniu czynności prawnych, czyli do przyjmowania i składania oświadczeń woli mających na celu wywołanie powstania, zmiany lub ustania stosunku prawnego. Innymi słowy, jest to zdolność do samodzielnego kształtowania swojej sytuacji prawnej (nabywania praw i zaciągania zobowiązań).
http://tinyurl.com/aoerh
Selected response from:

Polangmar
Poland
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4osoby mające zdolność do czynności prawnychPolangmar
4osoby, które mają zdolność prawną do działania...Robert Foltyn


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
osoby, które mają zdolność prawną do działania...


Explanation:
stawiły się

Robert Foltyn
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 180

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Polangmar: 1. Nie ma z. p. osobno do działania i osobno do czegoś innego. 2. Sama z. p. nie daje prawa do zawierania umów. "Osoba fizyczna nabywa zdolność prawną z chwilą urodzenia..." http://je.pl/z79n (a dzieci nie mogą zawierać umów, bo nie mają z. do czyn. pr.).
35 mins

35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
osoby mające zdolność do czynności prawnych


Explanation:
Zdolność do czynności prawnych – w prawie cywilnym zdolność do dokonywania we własnym imieniu czynności prawnych, czyli do przyjmowania i składania oświadczeń woli mających na celu wywołanie powstania, zmiany lub ustania stosunku prawnego. Innymi słowy, jest to zdolność do samodzielnego kształtowania swojej sytuacji prawnej (nabywania praw i zaciągania zobowiązań).
http://tinyurl.com/aoerh

Polangmar
Poland
Specializes in field
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 2898